به گزارش ایرنا ، فتح الله حقیقی روز یکشنبه در نشست هماهنگی برنامه های 22 اسفندماه پاسداشت ایثار و شهادت استان البرز افزود: حق همیشه پایدار است و در پاسداشت شهدا هر روز که می گذرد شاهد گسترش دامنه نفود ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم.
وی ادامه داد: بازسازی تأثیرگذار رویدادهای دوران هشت سال دفاع مقدس ضروری است و این بازسازی باید تا جایی قدرتمند باشد که در تار و پود جوانان نفوذ و رسوخ کند.
حقیقی گفت: خانواده شهدا سهم قابل قبول و ارزشمندی در خلق حماسه شهدا داشتند و انقلاب به آنها احتیاج دارد.
وی افزود: کشور ما کشوری مقتدر در منطقه است و این به برکت خون شهداست، شناساندن این فرهنگ ناب و نهادینه کردن آن با تکیه بر تمام ظرفیت ها و امکانات دستگاه های اجرایی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
حقیقی گفت:حق نیز هیچ گاه رنگ فرسودگی به خود نمی گیرد و اگر در جایی به ظاهر ، ستم به پیروزی برسد ماندگار نیست .
وی افزود: شهدا حقیقت همیشه تاریخ هستند و هیچ احدی نمی تواند این حقیقت را حذف کند، مشابه آن جوانان امروز هستندکه با وجود نشاط جوانی در ایام عزاداری در صحنه های دینی و ارزشی حضور چشمگیر دارند و این حاکی از عمق نفوذ ارزش های اسلامی در روح و جان نسل جوان است.
بنابر اعلام مدیرکل بنیادشهید و امورایثارگران،استان البرز دارای 4 هزار و 300 شهید،12 هزار جانباز و 1000 آزاده است .
از 16 لغایت 22 اسفندماه به نام روز شهدا و تکریم مادران و همسران شهدای گرانقدر نامگذاری شده است.
گلباران گلزار شهدا، رونمایی از کتاب فرهنگ وصیتنامه کامل شهدا،برگزاری صبحگاه مشترک بسیجیان، اجرای طرح تکریم مادران، همسران و دختران شهدا از جمله برنامه ها است .
میهمانی لاله ها، تجلیل از دستگاه های برتر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری مراسم غرس نهال و کاشت درخت به یاد هر شهید یک درخت از جمله برنامه های این هفته به شمار می رود.
8029/ 6155 خبرنگار: حکیمه کشاورز**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.