به گزارش ایرنا، پژمان قربانی روز شنبه در جلسه سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا، افزود: ثبت این انبارها دراجرای مفاد آیین نامه 23 الی 27 مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شده است .
وی ادامه داد: در اجرای این آیین نامه تمام مراکز ذخیره و نگهداری کالا شامل حقیقی، حقوقی موظف به ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبار و نگهداری به آدرس www.nwms.ir هستند.
وی گفت: براساس مصوبات ستاد همانگی مبازره با قاچاق کالا و ارزاین سامانه باید تا پایان سال 95 راه اندازی شده و طبق قوانین موجود لازم است از این تاریخ به بعد محدودیت ها در صدور بارنامه و بیمه ایجاد شود.
قربانی افزود: از آنجا که روح حاکم بر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حمایت از تجارت رسمی و فعالیت واحدهای مجوز دار است بنابراین مقرر شده با اجرای این قانون کلیه فعالان اقتصادی (واحدهای صنفی، صنعتی، کشاورزی، خدماتی، تجاری و تولیدی) که مجوز فعالیت دریافت نکرده اند از گردونه تجارت خارج شوند.
وی افزود: کلیه واحدهای تولیدی بدون مجوز و صنوف بدون پروانه با مراجعه به اتحادیه و سازمان های مربوطه اقدام به دریافت جواز فعالیت کرده تا بعد از اجرای طرح فعالان، با مشکل مواجه نشوند.
این مسئول خاطر نشان کرد: بر اساس ماده 5 قانون مبازره با قاچاق کالا و ارز، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف به رعایت این قانون هستند و وارد کردن اطلاعات خلاف واقع، ناقص یا با تاخیر در سامانه این قانون جرم بوده و مرتکب به 6 ماه تا 2 سال انفصال موقت از خدمات دولتی و عمومی محکوم می شود.
وی گفت: این سامانه از آذرماه امسال راه اندازی شده و انبارداران و مسئولان نگهداری از کالا باید از این طریق نسبت به ثبت اطلاعات مورد درخواست اقدام کنند و برای تحقق این امر چندین جلسه هماهنگی با حضور مسئولان مربوطه و نماینده فعالان این بخش برگزار شده است.
قربانی افزود: فعالان تا پایان سال 95 برای ثبت اطلاعات فرصت داشته و از ابتدای سال 96 کلیه کالاهای موجود در انبارها بارنامه دریافت کرده و رصد می شود و جا به جایی کالاها به صورت بارنامه بوده و در غیر این صورت هر گونه فعالیت قاچاق محسوب می شود.
وی اضافه کرد: نظارت انبارها به صورت مجزا از سوی هر کدام از دستگاه ها صورت می گیرد و هر دستگاه موظف به کنترل زیر مجموعه خود است.
6155/1535/ خبرنگار: مریم صوفی ** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.