داریوش بیات نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع این تعداد 3 پایگاه درکرج (مناطق سهرابیه، اخترآباد و حصار) ، یک پایگاه در منطقه ملک آباد ساجبلاغ و یک پایگاه در منطقه قوچ حصار شهرستان نظرآباد راه اندازی شد که به ساکنان این مناطق خدمات تخصصی (روانشناسی، مددکاری، آموزشی، حقوقی، حمایتی ) ارائه می کنند.
وی ادامه داد: حاشیه نشینی پدیده ای است اجتماعی و به عنوان یک معضل اجتماعی مورد توجه جامعه شناسان شهری و سایر علوم مربوط به شهرسازی قرار دارد.
بیات نژاد گفت: معضل حاشیه نشینی یا سکونتگاه های غیر رسمی در بخش عظیمی از کشور های جهان به ویژه در کلان شهرهای سه قاره آسیا ، آفریقا و
آمریکا گریبانگیر مدیریت شهری است.
وی اضافه کرد: آمار حکایت از آن دارد که قریب 20 تا 30 درصد ساکنان کلانشهر ها در سکونت گاه های غیر رسمی گریبانگیر مشکلات خاص هستند.
بیات نژاد خاطرنشان کرد: حاشیه نشینی با آسیب ها همراه است اگر چه حاشیه نشینان آسیب زا و منحرف نیستند.
مدیرکل بهزیستی استان البرز ادامه داد: از جمله مشکلات مناطق حاشیه ای و سکونت گاه های غیر رسمی، می توان به چالش های زیست محیطی، عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، معضل دفع زباله ها، مشکل ترافیکی و آمد و شد، گسترش انحرافات اجتماعی، مسأله تأمین شغل، تفاوت و عدم تطابق فرهنگی اشاره کرد.
8029/ 6155 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.