به گزارش ایرنا، سردار اسماعیل کوثری روز پنجشنبه در سیزدهمین هم اندیشی اساتید درس آشنایی با درس دفاع مقدس دانشگاه های استان البرز که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، افزود: ایران با ارایه این فرهنگ به جامعه انسانی به آنها این باور را انتقال داد تا گول زورگوها و قدرت طلب ها را نخورند و این فرهنگ اکنون ترویج یافته و به همین دلیل است که امریکا و اسراییل از ایران عصبانی هستند.
وی اظهار داشت: اکنون با ترویج این فرهنگ، در عراق، فلسطین و یمن این مقاومت دیده می شود و شکل گرفته است.
سردار کوثری ادامه در ادامه به شکل گیری بسیج 20 میلیونی و طرح آن از سوی امام راحل اشاره کردو گفت: این موضوع پس از ناکارامدی و خیانت های بنی صدر مطرح شد زیرا بنی صدر از همان زمان انتصابش به عنوان فرمانده کل قوا از حضور نیروهای مسلح گلایه داشت.
وی افزود: امام انقلاب را از مردم می دانست و می گفت که خود مردم باید از انقلاب دفاع کنند و خیلی ها با طرح ارتش 20 میلیونی مخالف بودند اما امام می دانستند که چه کار می کنند زیرا بر این باور بودند که انقلابی که از مردم است باید توسط خود مردم اداره شود.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در خصوص دفاع مقدس و جنگ بیان داشت: جنگ فی نفسه چیز خوبی نیست و جنگ را افراد قدرتمند وجاه طلبی اغاز می کنند که می خواهند قدرت خود را به ملت خود و دیگر کشورها ثابت کنند.
وی ادامه داد: دفاع بر هر انسانی چه مسلمان و چه غیر مسلمان واجب است و امام راحل که مرجع دینی و سیاسی ملت ایران بودند گفتند که هر کسی که می تواند اسلحه به دست بگیرد برای دفاع به کمک نیروهای مسلح برود.
این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: انسان هایی وارد عرصه دفاع مقدس شدند که چیزی جز عمل به فرمان امام مدنظرشان نبود و امام با روحیه ای که به ملت و مسئولان ایرانی داد توانستند در مقابل امریکا و دست نشانده های ان ایستادگی کنیم.
سردار کوثری افزود: دکترین نظام جمهوری اسلامی بر این باور است که جنگ وحمله حتی به کوچکترین و ضعیف ترین کشورها چه همسایه و چه غیر همسایه نباید باشد ولی دفاع در هر صورتی واجب است.
وی اظهار داشت: نتیجه این دفاع این بود که در پایان حتی یک وجب از خاک کشورمان از دست نرفت، در حالیکه در زمان قاجار 17 شهر و در زمان محمدرضا شاه بحرین را از دست دادیم.
وی تاکید کرد: انگیزه رزمندگان ایران اسلامی ضمن اینکه تکلیف الهی بود الگوی خوبی همچون سیداشهدا (ع) داشتند و هیچگاه در بین رزمندگان دیده نمی شد و برای همین بود که امام می فرمودند ما می توانیم, و حسن تهرانی مقدم نیز نشانه ی ان است.
سردار کوثری بیان داشت: امام فرمودند که قرن اینده قرن اسلام است و اسلام ابرقدرت ها را به خاک ذلت می نشاند و ما باید محکم باشیم و خود را برای اجرای فرمان امام اماده کنیم.
در استان البرز134 استاد درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه ها مشغول به فعالیت هستند.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.