پرویز کوثری عصر چهارشنبه در حاشیه سومین نشست شورای سواد آموزی البرز که در آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراکز یادگیری فرصتی مهم برای تلفیق سواد آموزی با مهارت های زندگی ، اجتماعی، حقوق شهروندی و شغلی است.
وی اظهار کرد: این مراکز برای توانمندسازی جوامع محلی، پاسخگویی به نیازها و جلب مشارکت های مردمی راه اندازی شده است.
کوثری بیان کرد: مجوز مرکز یادگیری محلی در سه بخش در قالب مراکزدولتی، مشارکتی و غیر دولتی از سوی نهضت سواد آموزی کشور صادر می شود تا به افراد در کنار سواد آموزی، مهارت های زندگی به مردم نیز آموزش داده شود.
وی گفت: از مهر ماه سال 95 فعالیت مراکز یادگیری محلی در کشور کلید خورده است که البرز به عنوان پایلوت مرکز یادگیری محلی در کشور در این زمینه انتخاب شده است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سواد آموزی کشور از حمایت های ویژه دولت تدبیرو امید از نهضت سواد آموزی به خصوص طرح راه اندازی مراکز یادگیری محلی به عنوان یک عامل مهم در گسترش این مراکز در استان های مختلف کشور یاد کرد و افزود: با نگاه مثبت دولت تمام دستگاه ها مکلف هستند که پیام خود را از طریق این مراکز به شهروندان اعلام کنند و سازمان برنامه و بودجه نیز مکلف شده که هماهنگی های لازم را انجام بدهد.
کوثری با اشاره به اینکه تحقق برنامه‌های سوادآموزی و افزایش تقاضای موضوع سوادآموزی در جامعه نیاز به مشارکت همگانی دارد اظهار کرد: باید تمام دستگاه های اجرایی در ریشه کنی بیسوادی مشارکتی عملی داشته باشند.
وی سه شاخص اصلی توسعه انسانی جامعه را نرخ سواد، امید به زندگی و درآمد سرانه عنوان کرد و افزود: امید به زندگی و درآمد سرانه در کشور تنها با افزایش نرخ سواد تحقق می یابد.
این مسئول مشارکت و هم افزایی دستگاه‌‎های اجرایی در سرعت بخشی به گسترش دامنه سواد آموزی در کشور را ضروری دانست و یاد آور شد: علاوه بر دستگاه های فرهنگی - اجرایی، رسانه‌ها نیز در ترویج فرهنگ سوادآموزی در کشور تاثیر گذارند.
کوثری گفت: هر قدر سطح آگاهی عمومی در جامعه افزایش پیدا کند، بهبود نسبی وضع زندگی مردم را در پی دارد لذا باید انگیزه یادگیری سواد را در بین افراد بی سواد تقویت کنیم.
وی بیان داشت: ارتقا سطح سواد مهم‌ترین راهکار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.
2819/ 6155 خبرنگار: مهین مالمیر انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.