به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دفتر نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، عزیز اکبریان افزود: پرداخت بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی،‌ درست شدن برخی زیرساخت های کشور و پرداخت وام به کشاورزان خسارت‌دیده از دیگر از نقاط قوت بودجه سال آینده است.
وی ادامه داد: راه‌اندازی سامانه حقوق و تجمیع تمام پرداخت‌ها برای شفاف‌سازی پرداخت‌ها در کشور، تأمین اعتبارات اقتصاد مقاومتی، واگذاری 10 درصد خدمات عمومی به بخش خصوصی، تسهیل تأمین مالی طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای دارای توجیه اقتصادی، افزایش سقف مالیات، توجه ویژه به کمیته امداد و همچنین بهداشت و درمان و تجهیز بیمارستان‌ها و نیز توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر بخش‌های مهم لایحه بودجه سال 96 است.
اکبریان یادآور شد: دولت در لایحه مذکور3 هزارو500 میلیارد ریال برای صندوق بیمه محصولات کشاورزی در نظر گرفته است ضمن آنکه منابعی را برای ارائه تسهیلات به کشاورزانی که دچار سرمازدگی شده اند تعریف شده است.
نماینده مردم کرج گفت: همچنین 2 هزارو500 میلیارد ریال برای توسعه روستاها و منابعی را برای واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی جهت بهبود زیرساخت ها و حمل و نقل زمینی و تامین مالی طرح های تملک دارایی تعیین شده است.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درادامه خاطرنشان کرد: افزایش سقف مالیاتی از دیگر اقدامات دولت در این لایحه برای بخش دولتی و خصوصی است البته معافیت مالیاتی برای درآمدهای تا بالای 20میلیون ریال نیز در نظر گرفته شده است.
توجه ویژه به کمیته امداد و افزایش حقوق مددجویان، توسعه صنایع معدنی، جلوگیری از خام فروشی، توجه به بهداشت و درمان و تجهیز بیمارستان ها و تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی برای شرکت های دانش بنیان از دیگر اقدامات مهم دولت در لایحه بودجه 96 است.
8029/ 6155 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.