رحیم بنا مولایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا افزود:عوامل فرصت طلب و سودجود با تولید و عرضه انواع محصولات نامرغوب نه تنها به شعور مصرف کننده توهین می کنند بلکه بخش صنعت را نیز که کالاهای مطابق با استاندارد های تعیین شده تولید می کند زیر سئوال می برند.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز تاکید کرد: انواع و اقسام محصولات نا مرغوب که در بازار مصرف عرضه می شود یا به صورت قاچاق وارد کشور شده و یا در کارگاه های زیر زمینی تولید می شود.
وی ادامه داد: محصولات غذایی، بهداشتی، آرایشی و دارویی نا مرغوب که در بسته بندی های ظاهر فریب عرضه می شود عمدتاً به صورت قاچاق وارد کشور شده استفاده از این محصولات سلامت مصرف کننده را در معرض تهدید جدی قرار می دهد.
وی اضافه کرد: متاسفانه معدودی از فروشندگان فروشگاهها نیز به خاطر سود بیشتر از اعتماد مصرف کننده سو استفاده می کنند و محصولات نامرغوب اکثراً وارداتی را به عنوان بهترین محصول به مصرف کننده معرفی می نمایند.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز، تبلیغات رسانه ها به ویژه صداو سیما جمهوری اسلامی در خصوص آگاهی دادن به مصرف کنندگان و ترویج فرهنگ' نه ' گفتن به محصولات نامرغوب را مورد تاکید قرار داد.
وی گفت: ترویج فرهنگ نخریدن محصولات نا مرغوب در رسانه ها در کوتاه مدت کاهش چشمگیر مصرف اینگونه محصولات را در پی خواهد داشت.
بنا مولایی در بخش دیگر اظهاراتش همچنین حضور فعال بخش آموزش عالی در جوار بخش صنعت و همکاری مشترک این دو بخش در مسیر رشد اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.
وی اظهار کرد: هم اکنون اکثر فارغ التحصلان دانشگاهها در شغل های فعالیت دارند که با رشته های تحصیلی همخوانی ندارد.
وی گفت: امیدواریم تعامل و همکاری مشترک دو بخش تولید و آموزش عالی به مرزی برسد که دانشگاهها بر اساس نیاز اقتصادی کشور دانشجو تربیت کنند.
7411/ 6155خبرنگار:سیده فرناز مرتضوی **انتشار دهنده: محمدعزیزپور

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.