به گزارش ایرنا، در پیام جامعه فرهنگیان آموزش و پرورش استان البرز به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی آمده است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
انالله واناالیه راجعون
باغم واندوه فراوان رحلت جانگداز مجاهد و خستگی ناپذیر حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ یاردیرین امام خمینی( ره) و مقام معظم رهبری و رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام را به ملت بزرگ ایران، بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای روح این عالم بزرگ دینی رحمت واسعه الهی و برای خانواده محترم شان و ملت شریف ایران صبر جمیل مسالت داریم.
ارتحال جانگداز یار پایدار حضرت امام خمینی (ره) و یاور ماندگار مقام معظم رهبری ، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی به مانند دیگر اتفاقات تلخ تاریخ ، ناگوار بوده و قابل جبران نیست.
به طورقطع و یقین ملت غیور ، انقلابی و قدر شناس ایران اسلامی به نیکی آن نیک مرد را می شناسند و چندان در فراز و فرود دوران پیش از انقلاب و روزهای پر فروغ پس از انقلاب از مساعی آسمانی آن مرد ساعی و صبور خاطره ها دارد که بتواند با یاد آن ، اینک خاطر پریشان خود را تسلی دهد.
ایشان در دوران مبارزات انقلاب با صبر ، استقامت و تحمل رنج های فراوان و در عین حال تیزهوشی در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی همت گمارده و پس از آن نیز چون یاری وفادار و مستحکم در کنار امام(ره) و رهبری در فراز و نشیب های فراوان و سختی های دوران جنگ، پیروزی، ثبات و توسعه کشور و همچنین استقرار نظام مردم سالار دینی در جمهوری اسلامی ایران در کنار پذیرش مسئولیت های خطیر و مهم تلاش کرد که پرونده مملو از همت ایشان در اذهان ملت بزرگ ایران به یادگار خواهد ماند.
سالها وقت لازم است تا ارزش واهمیت خدمات حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی ، بزرگمرد تاریخ انقلاب اسلامی ایران شناخته شود، او که از ابتدای نهضت اسلامی ایران در کنار امام ره از جایگاهی بی نظیر برخوردار بود و رهبری معظم انقلاب در وصفش فرمودند: هیچکس برای ایشان آقای هاشمی نمی شود ، وبحق که چنین بود.
نقش بی بدیل و انکار ناپذیر این شخصیت برجسته در پیشبرد و به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ، فرماندهی هوشمندانه و کم نظیر ایشان در دوران دفاع مقدس و مجاهدت خستگی ناپذیر در سازندگی، آبادانی و سرافرازی ایران اسلامی در سالهای پس از جنگ و در دوران سازندگی، بخصوص همت بلند، نگاه تیز بینانه و هدایت هوشمندانه ایشان در پایه گذاری زیربناهای اصلی توسعه کشور ، از جمله خدمات این مرد بزرگ است که هیچگاه از حافظه تاریخ و مردم این مرز و بوم زدوده نخواهد شد و همواره از او به نیکی یاد خواهد کرد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیت تاثیرگذار انقلاب اسلامی انسانی صبور و آزاده و مبارزی شجاع بود که عمری را برای عزت اسلام و انقلاب مصروف کرد.
2819 / 6155خبرنگار: مهین مالمیر انتشاردهنده: محمد عزیزپور

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.