به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز یکشنبه در دیدار با مسئولان سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح البرز افزود: داشتن برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت، امری مهم در پیشرفت مجموعه و عامل ارزیابی و نتیجه‌گیری صحیح از چندوچون فعالیت‌هاست که باید موردتوجه مدیران و مسئولین در هر سطحی از کارها قرار داشته باشد.
وی ادامه داد: باید توجه داشت که رسیدگی به معیشت و امور مادی و جسمانی جامعه‌ هدف شما، درواقع رسیدگی و کمک به وضعیت دنیایی آن‌هاست، درصورتی‌که سرمایه‌گذاری فرهنگی و معنوی بر روی این قشر، علی‌الخصوص خانواده‌های ایشان، یاری‌رسانی در جهت سامان یافتن توأمان دنیوی و اخروی است که ارزشی بالاتر و ماندگار خواهد داشت.
امام جمعه کرج گفت: به‌عنوان یک نمونه، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح در این استان، قریب به صد هزار نفر جمعیت را تحت پوشش دارد که آمایش، تعیین نیازهای فرهنگی و تعلیم این گروه طی یک دوره آموزشی، عملی ارزشمند است که آثار ماندگاری در نسل‌های مختلف را در پی خواهد داشت و درعین‌حال، نیاز به صرف هزینه‌ی بالایی هم ندارد.
آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر عمق‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و توجه به آثار این اقدامات در آینده‌ی جامعه، افزود: تقویت روحیه‌ی خداشناسی، توحید و معادباوری در افراد، زمینه‌ساز آینده‌ی سالم جامعه در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.
وی خاطرنشان کرد: اگر در جامعه باور واقعی و قلبی به توحید و معاد باشد، هرگز شاهد دزدی و اختلاس در هیچ سطحی نخواهیم بود؛ اگر خداشناسی قوی شد، معادباوری هم تقویت می‌شود و کسی که جرات دست‌درازی به بیت‌المال دارد، خداشناسی‌ و معادباوری اش ضعیف است.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، اختلاس و دزدی از بیت المال، نشانه باور نداشتن به اصولی چون توحید و معاد است و در بیان امیرالمؤمنین (ع) کسی که به بیت‌المال خیانت می‌کند، بدتر از کسی است که مال یک نفر را به سرقت می‌برد و فرد و قانونی هم که این حرام روشن را تأیید کند، باطل و محکوم است.
8029/1535خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشاردهنده:داریوش غفاری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.