مهدی مهرور شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: نشست کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تشکیل شد و اعضای نقطه نظرات خود را مطرح کردند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش های ارائه شده در خصوص وضعیت آلودگی هوا، در این جلسه تصمیمی برای تعطیلی مدارس در روز یکشنبه اتخاذ نشد.
گرچه صبح شنبه بر اساس گزارش لحظه ای آلودگی هوا کیفیت هوا در کرج برای گروه های حساس ناسالم بود اما بنا به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز این شاخص تا ساعت 14 امروز بهبود نسبی یافت.
حسین محمدی درگفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این شاخص (ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون) در کرج 122 بوده، افزود: بر اساس اعلام ایستگاه های سنجش هوا، شاخص های متوسط کیفی هوای در شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و فردیس به ترتیب 96، 92 و 100 اعلام شد.
وی اظهار داشت: بر این اساس وضعیت کیفی هوا در این شهرستان ها سالم است.
وی یادآور شد: در پایش لحظه ای انجام شده در ساعت 11 امروز، شاخص کیفی هوا در شهرستان های کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد و فردیس به ترتیب 154، 130، 125 و 142 بوده است.
محمدی گفت: با توجه به احتمال بروز علایم تنفسی در افراد حساس و همچنین تشدید بیماری های قلبی،ریوی توصیه می شود افراد مبتلا به بیماریهای قلبی یا ریوی ، سالمندان و کودکان فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.
1535/6155خبرنگار:داریوش غفاری**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.