به گزارش ایرنا، فردین شمس روز پنجشنبه در بازدید از کارگاه بافندگی و فعالیت های شرکت تعاونی روستایی زنان زرین نگین نظرآباد، افزود: این زنان در زمینه ی کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی نقش آنان چشمگیر است.
وی هدف از این بازدید را آشنایی با قابلیت ها و توانمندی های زنان روستایی عنوان کرد و اظهار داشت: همچنین زنان روستایی در بخش کارگاه ها نیز نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند که منجر به ایجاد زمینه اشتغال این قشر می شود.
وی اضافه کرد: در کشور ما با توجه به خصوصیات و بافت جوامع روستایی و عشایری بخش وسیعی از تولیدات کشاورزی و فرآورده‌های دامی ‌برعهده ی زنان بوده و علاوه بر آن زن روستایی به عنوان زن خانه و ناظم امور اقتصاد خانواده در تصمیمات و پذیرش ایده‌های نو که منجر به بهبود وضعیت اقتصادی خانواده می‌شود، تاثیر و نفوذ داشته و سهیم بوده و به طور کلی دو سوم فعالیت‌های روزمره را به عهده دارد.
شمس گفت: به طور کلی توانمند سازی یک فرآیند مستمر است و تمام نمی شود و به نظر می رسد بسترهایی برای ایجاد زنان کارآفرین و کسب و کارهای پایدار فراهم شده تا بدین ترتیب زمینه ایجاد اشتغال پایدار را فراهم شود اما قطعا ادامه یافتن این راه، همکاری سایر دستگاه ها را نیازمند است.
وی تاکید کرد: برای توانمندسازی و توسعهء این قشر از جامعه باید به یک جنبه از توسعه ی نیروی انسانی یعنی آموزش پرداخت.
در استان البرز حدود 70 تعاون روستایی و کشاورزی فعال هستند که از این تعداد 3 مرکز به زنان اختصاص دارد.
تعاونی های زنان در زمینه آموزش و تولید صنایع دستی، گلیم بافی، چرم، کارخانه کاموابافی، خشکبار، تابلو و مواد غذایی فعال هستند.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشار دهنده: محمد عزیزپور

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.