عباس سلطانیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این رتبه در بین 32 اداره کل آموزش و پرورش کشور کسب شده است.
وی بیان داشت:پروژه مهر فرآیندی است که هر ساله با ابلاغ دستورالعمل ویژه از سوی وزارت آموزش و پرورش و با هدف برنامه محوری فعالیت ها و فراهم نمودن زمینه های مناسب و تمهید ساز و کار لازم برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت های آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدارس و توفیق هر چه بیشتر در امر تعلیم و تربیت در سطح ملی اجرا می شود.
وی اظهار کرد: در این زمینه مدیران سطوح مختلف ستادی، استانی، منطقه ای و مدیران مدارس اقدامات موثری را انجام می دهند تا روز « بازگشایی مدارس » به عنوان یک روز ملی و نوروز دانش و آگاهی در اذهان دانش آموزان به عنوان یک خاطره خوش و ماندگار باقی بماند.
وی بیان داشت : به منظور برنامه ریزی، راهبری و مدیریت فعالیت های استان برای سیاست های حوزه ستادی، نظارت بر حسن اجرای این برنامه در ادارات تابعه و تمامی مدارس تحت پوشش و تمهید مقدمات بازگشایی مدارس ، شورای پروژه مهر 95 استان بر اساس پنج کارگروه و با اهداف مشخص، تشکیل شد.
معاون آموزش متوسطه و دبیر شورای پروژه مهر 95 در البرز ادامه داد: کارگروه سازماندهی با هدف ساماندهی نیروی انسانی و تراکم دانش آموزی در مناطق و مدارس و کارگروه تعمیر و تجهیز برای آماده سازی و استاندارد سازی فضای فیزیکی مدارس و بهسازی تجهیزات فعالیت خود را آغاز کردند.
سلطانیان تصریح کرد: کارگروه توجیه و تبلیغ و اطلاع رسانی ،تائید صلاحیت و نظارت و ارزیابی نیز به ترتیب با هدف پوشش خبری و اشاعه اهداف و برنامه ها در رسانه ها، بررسی و تایید صلاحیت نیروهای جدید الانتصاب و مشمول تقدیرنامه و نظارت بر فرآیند ثبت نام دانش آموزان و کلیه فعالیت های سایر کارگروه ها در البرز نیز فعال شدند.
وی گفت: دبیرخانه شورای پروژه مهر استان (مستقر در اداره آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش) به عنوان هسته مرکزی فرآیند های مرتبط با پروژه مهر به منظور برنامه ریزی این مهم ضمن تهیه جداول زمان بندی فعالیت ها، به منظور افزایش هماهنگی در اجرای فرآیندهای مرتبط اقدام به برگزاری همایش ها و جلسات تخصصی درون و برون سازمانی کرد.
وی اضافه کرد: برگزاری 2 همایش استانی در مورخ 13 تیرماه و 11 شهیریورماه امسال با حضور تمام عوامل مرتبط در سطح مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز و همچنین جلسه هم اندیشی با دستگاه ها و نهادهای خارج از آموزش و پرورش از دیگر اقدامات انجام شده در قالب پرژوه مهر در این استان بود.
معاون آموزش متوسطه و دبیر شورای پروژه مهر 95 در البرز به برنامه های ابتکاری استان در اجرای بهینه امور پرداخت و یادآور شد: ایجاد کمیته نظارت بر فعالیت های پروژه مهرمدارس استثنایی ، صدور ابلاغ برای معاونین استان برای معین هر منطقه ، بازدید از مناطق و مدارس در برنامه هفته استقبال از مهر و دانش و ارایه بازخورد به مناطق (14تا 21 شهریورماه 95 )، برگزاری آزمون شیوه نامه سازماندهی نیروی انسانی از کلیه عوامل مناطق و حضور وزیر وقت آموزش و پرورش (آقای دکتر فانی) و دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مهر 1395 در این استان بود.
سلطانیان در پایان ضمن قدردانی و ارج نهادن بر زحمات و تلاش های تمامی همکاران، مسئولان و دست اندرکاران از همدلی، همراهی و مشارکت مدیران نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش و مدیران مدارس تشکر کرد.
البرز 437 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر انتشار دهنده: محمد عزیزپور

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.