غفور قاسمپور پیش از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  هیئت‌های اجرایی در تمام حوزه‌ها تشکیل شده و از هفدهم آذرماه فرایند استعلام از مراجع چهارگانه و بررسی صلاحیت ها به طور رسمی آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در نهایت بیست و دوم بهمن ماه اسامی قطعی نامزدها اعلام خواهد شد و طبق قانون اعلام اسامی پیش از نتایج استعلامات جرم محسوب می‌شود.

فرماندار کرج گفت: طبق جدول زمانبندی قانون انتخابات، هیئت‌های اجرایی به استناد ماده ۳۱ قانون از دهم آذرماه تشکیل شده و فرایند بررسی سوابق داوطلبان در مراجع چهارگانه به استناد ماده ۴۸ قانون  آغاز شده و تا بیست و یکم آذرماه ادامه خواهد داشت.

قاسم پور افزود: از  تاریخ هفدهم تا بیست و ششم آذرماه نیز بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت های اجرایی انجام می‌شود.

وی افزود: اسامی رد صلاحیت شدگان نیز طبق ماده ۵۱ قانون در روز بیست و هفتم آذرماه به هیئت نظارت استان اعلام می‌شود و طی چهار روز از بیست و هشتم آذر تا اول دی ماه داوطلبان فرصت دارند که نسبت به نتایج اعلام نظر داشته باشند.

فرماندار کرج افزود: طی ۲۰ روز شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیئت نظارت استان رسیدگی و در خصوص صلاحیت همه داوطلبان پس از کسب نظر هیئت مرکزی نظارت به فرماندار حوزه انتخابیه اعلام می شود.

قاسمپور اضافه کرد: به استناد تبصره ۳ ماده ۳۵ آیین نامه اجرایی قانون انتخابات، اسامی قطعی نامزدها از سوی وزارت کشور به مراکز حوزه‌های انتخابیه در تاریخ ۲۲ بهمن ماه اعلام می شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1306768
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.