جعفر داراب خانی روز یکشنبه در آیین آغاز فعالیت یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی استان البرز و معارفه فرمانده این یگان که در سالن اجتماعات موسسه تحقیقات علوم دامی کشور واقع در کرج برگزار شد، افزود:‌ زمین هایی که با هر عنوان و تحت هر شرایطی تغییر کاربری داده می شوند یا تخریب می شوند، متاسفانه کارایی لازم خود را از دست می دهند.

وی اظهار داشت: زیرا زمینی که در آن آهک و دیگر مصالح ساختمانی ریخته می شود، ارزش و اعتبار سابق را برای کشاورزی ندارد.

آمار تغییر کاربری اراضی آزار دهنده است

وی با بیان اینکه آمار پرونده های موجود در مراجع قضایی در تغییر کاربری اراضی کشاورزی آزاردهنده است، گفت: با تغییر کاربری اراضی کشاورزی منابعی که بایستی برای آیندگان حفظ شود را از دست می دهیم و ما ناگزیر از اجرای قانون هستیم.

داراب خانی ایجاد یگان های حفاظت را کاری قشنگ دانست و افزود: ارزش این کار به این جهت زیبنده است که می خواهد جلوی ایجاد تشکیل پرونده را بگیرد و خاک را حفاظت کند.

وی اظهار داشت: ما در نظر داریم تا دسترسی به آماج وقوع جرم را سخت تر کنیم و هزینه ارتکاب جرم را با محدود کردن و نظارت عالی یگان حفاظت در امور  اراضی بالا ببریم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم  دادگستری استان البرز گفت: قانون گذار شرایطی را ایجاد کرده تا تغییرکاربری در یک مقطعی مختومه شود که این امر کار یگان حفاظت را بیشتر کرده و باید در ابتدای امر به صورت جدی از وقوع هر گونه جرم جلوگیری کند.

وی تاکید کرد که تا زمانی که رفتار مجرمانه باشد ما در کنار هم وظیفه صیانت از خاک و منابع ملی و طبیعی را داریم.

در این آیین سید مجتبی موسوی به مدت یکسال به عنوان فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی البرز معرفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.