سردار عباسعلی محمدیان روز شنبه  در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: در پی ارجاع پرونده دستگیری ۶ نفر به اتهام جعل مدارک دانشگاهی از دادسرای  کرج به پلیس آگاهی استان البرز، رسیدگی به موضوع و کشف ابعاد مجهول این پرونده در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.
 وی اضافه کرد: این افراد در ۲ منطقه از شهر کرج فعالیت داشتند و از طریق تبلیغات در فضای مجازی با این ترفند که مدرک صادره دارای استعلام ثبت از دانشگاه های معتبر است، حدود یک میلیارد ریال در ازای هر مدرک از متقاضیان مدارک دانشگاهی دریافت کرده اند.
 اعضای این باند در ادامه با راه اندازی یک سایت جعلی از طریق آن  مشتریان و متقاضیان را از قانونی بودن مطمئن می کردند.
 در پی تحقیقات تکمیلی از متهمان دستگیر شده مشخص شد، آن ها علاوه بر ایجاد سایت های ساختگی و جعلی اقدام به معرفی دانشجو به دانشگاه های سراسر کشور نیز کرده و در قبال دریافت ۴۰ تا ۵۰ میلیون ریال از هر دانشجو خارج از عرف قانونی، از دانشجویانی که توان حضور در دانشگاه و کلاس درس را نداشتند، ثبت نام کرده و بدون حضور در کلاس درس و فقط در زمان دادن امتحان و از طریق کمک رساندن به آن ها، برایشان مدرک صادر می کردند.
وی افزود : در ادامه، ۲ زن که در معرفی دانشجو با آن ها همکاری داشتند، در یک عملیات پلیسی منسجم در تهران دستگیر شدند که دربررسی اسناد به دست آمده از آن ها مشخص شد، یک هزارو ۹۹۵ نفر به صورت خارج از عرف از طریق آن ها به دانشگاه های سراسر کشور اعزام شده اند و تاکنون از این طریق، مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال از آن ها کلاهبرداری شده است.
وی خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات و اقدامات پلیسی گسترده، ۲۸ نفر دیگر از عواملی که با اعضای اصلی باند در امر کلاس بندی و حضور و غیاب و تسهیل در امتحانات، همکاری کرده و از این افراد، مبالغی هم به عنوان حق الزحمه دریافت کرده بودند، دستگیر و با صدور قرار یک میلیارد تومانی روانه زندان شدند.
سردار محمدیان با بیان این که از مخفیگاه متهمان مقادیر زیادی مدارک خام دانشگاهی و مهرهای برجسته و ژلاتینی متعلق به مراکز دانشگاه کشف شد، گفت: تاکنون ۴۰۰ نفر از افرادی که مدرک دانشگاهی برای آنها صادر شده، شناسایی و اسامی آن ها برای  انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی اعلام شده است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.