به گزارش روز چهارشنبه مرکز اطلاع رسانی پلیس البرز، سرهنگ محمد نادر بیگی اظهار داشت: طبق گزارش ها  یک باند کلاهبرداری با راه اندازی یک شرکت جعلی فروش وام خود اشتغالی و فروش خودرو با تبلیغ در شبکه های اجتماعی و سایت دیوار مشتریان خود را به دفتر فروش خود کشانده و با دریافت ۲۰ درصد از مبلغ قرار داد وعده تحویل ۲ ماهه به آنها میداد که  رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از اطمینان از صحت خبر وارد عمل شده و با انجام اقدامات پلیسی متوجه شدند که با توجه به نزدیک شدن موعد تحویل پیش فروش شده، اعضای باند قصد جعل  وسایل خود و متواری شدن را دارند.

 کارآگاهان با تعقیب و مراقبت متهمان اصلی پرونده با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه چهار نفر از آنان که تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی استان خوزستان بودند را دستگیر کردند.

 یکی دیگر از متهمان اصلی پرونده که قرارداد اجاره ساختمان شرکت و کلیه سفته هایی که برای دریافت مبالغ کلاهبرداری شده به نام وی صادر شده بود در یک عملیات جداگانه دستگیر شد.

سرهنگ نادر بیگی در خصوص شیوه و شگرد این باند کلاهبرداری خاطرنشان کرد : متهمان با راه اندازی یک شرکت جعلی و صوری بدون هیچ گونه مجوز قانونی با تبلیغ در شبکه های اجتماعی و سایت دیوار و اعلام شرایط سهل و آسان برای فروش وام خوداشتغالی و فروش خودرو به  عنوان پیش پرداخت از مشتریان مبالغی را دریافت و بدون اینکه خودرو با وامی وجود داشته باشد با بستن یک قرارداد صوری با سربرگ هایی که به صورت جعلی تهیه کرده بودند و دادن سفته در ازای پول هایی که از مشتری ها دریافت کرده بودند برای جلب اطمینان آنها اقدام و پس از رسیدن موعد تحویل وام با خودرو شرکت را جع آوری و از محل متواری می شدند.

رییس پلیس آگاهی استان البرز با بیان این که مبلغ کلاهبرداری این باند بیش از ۵میلیارد ریال بوده گفت تاکنون ۳۶ نفر از مالباختگان شناساسیی شده اند و تلاش برای شناسایی سایر آنها ادامه دارد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.