دکتر حجت اله براتی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فصل فعال شدن ویروس آنفلوآنزا در کشور گفت: با رعایت اصول بهداشتی مانند شست و شوی دست با آب و صابون می توان از سرایت این بیماری به دیگر افراد جلوگیری به عمل آورد.

وی ادامه داد: افراد مبتلا به آنفلوآنزا از دست دادن و روبوسی با دیگران خودداری کنند و هنگام عطسه و سرفه می بایست با یک دستمال جلوی انتشار ویروس را بگیرند ، این  افراد باید تا زمان بهبودی کامل در منزل استراحت  کنند.

براتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت واکسیناسیون آنفلوآنزا  اظهارداشت:  سازمان جهانی انجام این امر را برای گروه‌های پرخطر مانند کودکان، افراد مسن و  زنان باردار توصیه می کند و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند باید  قبل از فصول سرد سال واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

براتی خاطرنشان کرد: اکنون در استان البرزبه لحاظ درمان بیماران مبتلا به آنفلوآنزا مشکلی وجود ندارد و برای افراد پرخطر نیز دارو به انداز کافی در دسترس قرار دارد.

وی تاکید کرد که کادر پزشکی و مراکز درمانی نیز آماده ارائه خدمات مناسب به بیماران مبتلا به آنفلوآنزا هستند.

این مسوول ، مدت زمان ابتلا تا بهبود بیماری آنفلوآنزا در افراد را هفت روز اعلام کرد و گفت: البته در برخی افراد بستگی به شدت بیماری  و وضعیت جسمی آنان ، زمان بهبودی  افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: ویروس بیماری آنفلوآنزا شامل A. B . c است که اکنون آنفلوآنزای نوع  A در بین مردم شیوع دارد ،  دوره نهفتگی  نوع A  بین ۲ تا سه روز است که پس از ابتلا به بیماری علائمی مانند مشکلات تنفسی ،‌تب، ‌گلودرد،‌ بی حالی و بی اشتهایی درپی دارد.

براتی تاکید کرد که افرادی که به بیماری آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند تا درمان کامل در منزل استراحت کرده و هر ۲ ساعت یکبار در و پنجره‌ها را بازنگه دارند تا این ویروس به دیگران سرایت نکند.

وی اظهارداشت: در صورتی که تشدید بیماری و علائم زمینه ای را مشاهده کردند بلافاصله با پزشک معالج خود مشورت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.