محسن صادقیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از برگزاری این دوره را نهادینه کردن فرهنگ ایمنی دربین دانش آموزان ، اولیا ومربیان عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه فردا زنگ مانور سراسری ایمنی و زلزله در مدارس البرز نواخته می شود، تصریح کرد: در این دوره با حضور نیروهای امدای استان، دانش آموزان با رفتارآگاهانه، حفظ آرامش درهنگام بروز حوادث غیر مترقبه به ویژه زلزله و بلایای طبیعی در زمان وقوع زلزله به دانش آموزان و مقابله با حوادث احتمالی بعد از آن آشنا شدند.
وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان این مدارس نحوه پناهگیری و خروج اضطراری را نیز تمرین کردند.
صادقیان با بیان اینکه شعارامسال مانورایمنی وزلزله در مدارس را " مدرسه ایمن و تاب آورمی باشد، اضافه کرد: دانش آموزان ۲۰ مدرسه در کرج و ۱۰ مدرسه در شهرستان های استان مروج فرهنگ ایمنی در خانه و مدرسه شدند.
وی ادامه داد: گسترش این آموزش ها به دانش آموزان موجب انتقال پیام های آموزشی به خانواده ها، کاهش تلفات وخسارات ناشی از زلزله، ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های سریع و صحیح در مقابل زلزله، ایجاد ارتقای مهارت های فردی و جمعی دانش آموزان می شود.
مدیر سازمان دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز یادآورشد:آموزش های فراگیر خدمات امدادی برای مقابله با حوادث در مدرسه ضروری است.
صادقیان گفت: دراین دوره آرامش، پناه گیری مناسب و خروج صحیح در زمان بحران را با حضور کارشناسان و مسئولان اورژانس ۱۱۵، نیروی انتظامی، آتش نشانی، مدیریت بحران و هلال احمرفرا گرفتند.
وی با بیان اینکه ۸ برنامه متمرکز مانورایمنی و زلزله ششم آذر درنواحی و مناطق آموزش و پرورش البرز برگزار می شود، یادآورشد: برنامه استانی مانور زلزله نیز در دبیرستان دخترانه شهید باهنرآموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج برگزار می شود.
استان البرز۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.