حسین بابویی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج ، هدف  از برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای را ایجاد محیط سالم، مفرح و شاد برای دانش آموزان و از بین بردن فقر حرکتی و استعدادیابی برای ورزش قهرمانی ذکر کرد.

وی بیان داشت: المپیاد ورزشی دورن مدرسه‌ای در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم و در ۱۰ رشته ورزشی شامل فوتسال، هندبال، فوتبال، بسکتبال، تنیس روی میز، دو ومیدانی، شطرنج، شنا، ژیمناستیک و کشتی پهلوانی ویژه پسران و دختران دانش‌آموز برگزار می شود.

 بابویی تصریح کرد: آینده ورزش در ایران بسیار مطلوب ‌تر از گذشته خواهد بود و این امر با فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش در راستای استعدیابی و جذب دانش‌آموزان به سمت و سوی رشته‌های ورزشی امکان‌پذیر می‌شود.

وی عنوان کرد: استعدادیابی، ایجاد انگیزه برای گرایش ورزش، فراهم کردن فضا و امکانات مناسب از عواملی تاثیرگذار برای توسعه رقابت‌های ورزشی، در سطح شهری، استانی، کشوری و حتی آسیایی در آینده است.

رییس  فدراسیون ورزش دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در بخش زیرساخت‌های ورزش درون مدرسه‌ای باید تلاش کرد تا کمبود فضای ورزشی در مدارس کمترشود.

بابویی یادآورشد: نیروی انسانی و کمبود امکانات و فضای ورزشی در مدارس را از جمله مشکلات مهم در ورزش‌های درون مدرسه‌ای برشمرد.

وی هدف فدراسیون دانش آموزی را ارتقاء سطح جسمی و اجتماعی دانش آموزان عنوان کرد و افزود: برگزارمسابقات ورزش دانش‌آموزان کشور، علاقه دانش‌آموزان را به مدرسه بیشتر و باعث جذابیت فضای تعلیم و تربیت می‌شود.

این مسوول تاکید کرد: همه اهداف و تکالیف این فدراسیون برگرفته از سند تحول بنیادین در آموزش پرورش است و همه تلاش‌ها این خواهد بود که این موارد در ساحت زیستی دانش‌آموزان رقم بخورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.