این روزها که مزین به نام بسیج است، فرصتی مناسب برای بازشناسی مرام ، معرفت و تفکری است که امام راحل (ره) پس از پیروزی انقلاب  آن را پایه گذاری کرد تا مشکلات کشور  از جنگ گرفته تا سازندگی با خرد جمعی و تکیه بردانایی و توانایی ملت مرتفع شود.

آن روزها که شرق و غرب  سلاح های روز خود را در چنته صدام ذاشتند تا به جنگ ملت ایران بیاید کسی تصور نمی کرد که  تفکری ناب و برگرفته از عشق به خوبی ها در این ملت شکل بگیرد و در لحظه های خطر مقابل آن همه سلاح بایستد و کوله بار ناکامی را بر دشمنان تحمیل کند.

باز هم تکرار دوران و خطرها در این روزها کم نیست و امروز دشمن با تمام وجود با واسطه و بی واسطه به جنگ ایران و ایرانی آمده و از تهدید نظامی تا بستن تمام مراودات اقتصادی و تجاری در پیش گرفته که فقط و فقط احیای همان تفکر بسیج است که بار دیگر پیاله زهر را  در کام دشمنان خواهد ریخت.

آری امروز بسیج تنها در یک نهاد و یک سازمان خلاصه نمی شود بلکه تفکری است که تمام لایه های نظامی از ارتش ،سپاه ، نیروی انتظامی تا قشرهای مختلف مردم را در برمی گیرد، تفکری که پس از پایان جنگ تحمیلی به خلق هزاران اثر تولیدی ، صنعتی ، علمی  و فکری در عرصه های نظامی ، صنعتی و کشاورزی ایران انجامید و امروز زمان آن است تا بینش دانش آموزان و دانشجویان بر بال بسیج بنشید و حلال مشکلات حال و آینده کشور شود.

امروز که نظامیان ایران به برکت تفکر خودباوری و خوداتکایی به مدرن ترین سلاح ها مجهز شده اند و پرنده های ریز و درشت ابردشمن جهانی را یکی پس از دیگر ساقط یا در آسمان به اسارت می گیرند،باید تفکر بسیجی که همانا خودباوری است در تمام بخش ها ساری و جاری کرد تا پیچیده ترین مشکلات در برابر اراده ایرانی به زانو درآید.

اکنون زمان آن است تا در طلیعه گام دوم انقلاب مدرسه ها را به تفکر بسیجی مسلح  و کشور را در مقابل طوفان ها و بلایا مصون داشت.

برهمین اساس آموزش وپرورش استان البرز  در این روزها برنامه های متنوعی برای نهادینه کردن تفکر بسیجی در مدارس اجرایی تا بتواند خودباوری علمی با تکیه بر اندیشه دینی بر اذهان آینده سازان بنشاند.

بسیجیان به غیر از ولایت به هیچ جناحی وابسته نبوده  که باگذشت چهل سال از عمر انقلاب همچنان روحیه از خودگذشتگی و خستگی‌ناپذیزی را حفظ کرده اند. 

گام دوم انقلاب و ماموریت اصلی بسیجیان

استاندارالبرز گفت: اجرای تک تک مفاد بیانیه گام دوم انقلاب‌اسلامی که توسط مقام معظم‌رهبری صادر شده ماموریت راهبردی بسیجیان است که باید با همکاری مردم و تشکل‌ها اقدام کنند.

عزیزاله شهبازی افزود: اجرایی‌شدن این بیانیه موجب تحقق اهداف انقلاب و منویات مقام معظم‌رهبری است.

وی بیان داشت: برای اجرایی شدن آن تمام دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در کنار پایگاه‌ها و نواحی بسیج در شهر و روستاها با همت عالی وارد عرصه کار برای تحقق بیانیه شوند تا انقلاب در برابر توطئه‌های دشمنان مصون بماند.

شهبازی تصریح کرد: صدور این بیانیه توسط رهبری فرزانه انقلاب بر اساس حکمت  و شرایط کشور و منطقه انجام شد و همه باید خود را مکلف به اجرای آن کنند.

وی اضافه کرد: توجه به ارزش‌ها، مقاومت، جوان‌گرایی، استکبارستیزی، تقویت روحیه‌جهادی و انقلابی و کار بیشتر و بهتر برای مردم جزو مفاد این بیانیه است.

استاندار البرز عنوان کرد: یکی از رسالت ها و ماموریت های مهم اساسی بسیج مقابله با دشمنی و کینه ورزی استکبار جهانی است.

وی تصریح کرد: بزرگترین سلاح ما بصیرت است و هرچه بصیرت بالا باشد ضایعات نفوذ دشمن کم می‌شود.

استاندار البرز ادامه داد: تفکر بسیجی را در ۴۰ ساله دوم انقلاب باید ترویج دهیم تا از انقلاب و نظام حراست شود.

گفتمان گام دوم انقلاب

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز هم گفت: بیانیه گام دوم انقلاب باید به گفتمان تبدیل شود و بسیجیان در تبدیل این بیانیه به گفتمان می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

سرداریوسف مولایی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب یک منشور وراهبرد است که در مدارس باید تبیین شود تا تفکر بسیجی در قالب بیانیه گام دوم انقلاب آشنایی پیدا کنند.

وی یادآورشد: این بیانیه یک هدف کلان ۴۰ ساله را جلوی روی ما قرار می‌دهد لذا طبیعی است نهادهای فرهنگی، پژوهشگران، مراکز علمی و تحقیقی در این زمینه بیشتر کار کنند.

وی با بیان اینکه نسل جوان بسیج را مدیریت و فرماندهی می‌کنند، اضافه کرد: گام دوم عهد مشترک امام و ملت است.

 مولایی تصریح کرد: ما جزو ملت‌های پیشرو هستیم و بسیج نیزامت پیشرو و پیشگام است بنابراین موظف هستیم درباره پیام رهبری مطالعه، تحقیق کنیم و آن را ترویج دهیم.

وی ادامه داد: شالوده امروز و آینده انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب نهفته است که بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرزعنوان کرد: یکی از وظایف بسیجیان دربرابر بیانیه گام دوم انقلاب را معرفت و آگاهی ذکر کرد.

 وی یکی از وظایف اصلی ونهایی بسیجیان را پیاده‌سازی گام دوم انقلاب دانست و اظهارداشت :  لازم است بسیجیان دراین زمینه ورود می‌کنند.

مولایی بیان داشت: امروز بسیج بالنده و کامل شده و چهل سالگی آن را جشن می‌گیریم که مسئله امنیت، نخستین اولویت ما است چون دشمن به دنبال نفوذ درتمام ارکان نظام است.

وی تاکید کرد: دشمن به دنبال نفوذ است تا از این طریق به ریشه نظام جمهوری اسلامی آسیب وارد کند لذا باید مراقبت توطئه‌های دشمن باشیم.

 تبیین ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: طرح تبیین ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس این استان با رویکرد تفکرد بسیجی و بصیرت افزایی در حال اجرا است.

سالار قاسمی اظهارداشت: این بیانیه که به عنوان نقشه راه انقلاب اسلامی در ۴۰ سالگی دوم انقلاب اسلامی است برای تبیین در بین جامعه هدف آموزش و پرورش در مدارس البرز اجرایی شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بهمن ماه سال گذشته دربیانیه‌ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پرافتخار پیموده شده در چهل سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند.

قاسمی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب دارای هفت سر فصل اساسی است، اضافه کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در این بیانیه به نقش بی‌بدیل جوانان لذا تبیین ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب برای دانش آموزان در دستور کاری مدارس البرز قرار گرفت.

وی تصریح کرد: همزمان با هفته بسیج برنامه های مختلفی برای آشنایی دانش آموزان البرزی با تفکر بسیجی و نقش بسیجیان در بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس در حال اجراست.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزبرپایی نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ سالگی بسیج و یادمان شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، نشست روشنگری و بصیرت در مدارس و دلنوشته های دانش آموزی را از جمله برنامه های دیگر مدارس این استان در قالب طرح تبیین ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد.

رسالت بسیج در گام دوم انقلاب سنگین است چون می خواهیم به نقش مهم این نیروی مردمی در ایران بپردازیم و بگوییم بسیج در گام دوم چه مسئولیتی در حوزه تعلیم و تربیت دارد.

وی ادامه داد: در این طرح به دانش‌آموزان یادآوری می شود که دستاوردها و جایگاه ایران امروز ایران در گرو حرکت جهادی بسیج است به گونه ای که دشمنان از شنیدن نام آن با گذشت ۴۰ سال هنوز هراس‌ناک می شوند.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش آموز و ۵ هزار فرهنگی تقدیم انقلاب کرد که این مهم بیانگر روحیه بسیجی و ولایت مداری حوزه تعلیم و تربیت است که طرح تبیین ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب که در مدارس البرز اجرایی شده به آن پرداخته می شود.

تفکر بسیجی و مصونیت جامعه

رییس کانون بسیج فرهنگیان استان البرز اظهارداشت: بسیج در زمان جنگ فقط در حوزه دفاعی وامنیتی ورود می‌کرد اما امروز ماموریت این نیروی مردمی مقابله با جنگ نرم دشمن است.

مجتبی آمرکاشی با بیان اینکه ۹۰ درصد برنامه‌های بسیج درزمینه مقابله با جنگ نرم است، خاطرنشان کرد: کمک به قوام بخشی داخلی شامل اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی از دیگر ماموریت‎های بسیج است.

وی تصریح کرد: مقابله با تهدید سخت ونیمه سخت غیرمسلحانه، مقابله با تهدیدهای سخت غیرمسلحانه، آماده‌سازی و ایجاد ظرفیت همه جانبه برای بکارگیری بسیجیان در گردان‌ها، کمک به یگان‌های مردم پایه، حفاظت از شخصیت‌ها و حفاظت هوایی، نظام تربیتی صالحین، خدمات‌رسانی، سازندگی، امداد و نجات، فرهنگی، اجتماعی، پدافند غیرعامل، محرومیت‌زدایی، ترویج فرهنگ جهاد و شهادت وعفاف و حجاب از ماموریت‌های است.

آمرکاشی بیان داشت: توسعه تفکر بسیجی در کشورموجب می شود تا جامعه از هر نوع آسیبی در امان بماند.

وی عنوان کرد: اگر تفکر بسیجی در قالب بیانیه گام دوم انقلاب در کشور توسعه یابد، هیچ دشمنی به سراغ کشور ما نمی‌آید.

رییس کانون بسیج فرهنگیان استان البرز ادامه داد: اگر این تفکر بسیجی که ولایت خدا را پذیرفته در جامعه توسعه پیدا کند امکان بروز هیچ آسیبی به کشور وجود ندارد و دشمن ناکام می‌شود.

آمرکاشی اضافه کرد: شهدای زیادی برای انقلاب فدا شد تا اختیارات به عنوان مردم‌سالاری به مردم واگذار شود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بیان داشتند این است که باید حقیقت انقلاب و آرمان‌های ما پیاده شود و باید مردم فکرشان را جمع کرده و در بازسازی دولت اسلامی شامل قوای سه‌گانه، دولت به معنای اسلامی آن را ایجاد کنند و آن دولت اسلامی براساس معیارهای اسلام، قانون اساسی و نه حزب و سلیقه افراد عمل کند و آن وقت کشور پیروز می‌شود.

وی عنوان کرد: دشمن به دنبال نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، تضعیف عقیده و سیستم‌ دفاعی و تجزیه کشورها است و افراد ضعیف و خودفروخته را جذب می‌کنند تا سیاست‌های شوم خود را پیاده کنند.

وی گفت: بزرگترین سلاح ما در مقابل دشمنان بصیرت است که این مهم با تفکربسیجی در گام دوم انقلاب کشور را از گزند دشمنان باز می دارد.

بسیج پرجمدار اخلاق و معنویت

مسوول بسیج دانش آموزی سپاه استان البرز گفت: بسیجیان در دفاع مقدس داوطلبانه درمناطق وعملیات‌های مختلف علیه دشمنان حضور فعال داشته‌اند که دانش آموزان باید با این حرکت ایثارگرانه شناخت بیشتری پیدا کنند.

سرهنگ سید جلیل موسوی یکی از رسالت ها و ماموریت های مهم اساسی بسیج را مقابله با دشمنی و کینه ورزی استکبار جهانی ذکر کرد که با گسترش تفکر بسیجی در چله دوم انقلاب می توان آن را روشنگری کرد.

وی بیان داشت: پس از جنگ تحمیلی بسیج در جبهه های دیگر رویکردهایی را در مواجهه با ناتو فرهنگی دشمن، عملیات های روانی،  فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد در عرصه هایی با نیاز به حضور سازمان‌یافته مردم ادامه داده است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم از سوی رهبر معظم انقلاب، خاطر نشان کرد: در دوره جدید لازم است رویکردهای بسیجیان و نخبگان انقلابی را طراحی و به مرحله اجرا گذاریم.

موسوی یادآورشد: رویکرد جدید بسیج، تمسک به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب و باعنایت به تشکیل دولت انقلابی و تمدن جدید اسلامی خواهد بود و لازم است رویکرد و راه های جدیدی اتخاذ شود تا با اتکا به شبکه مردمی و با در نظر گرفتن منظومه فکری رهبر انقلاب آنچنان صورت بندی شوند.

وی تصریح کرد: بسیج در چله دوم حیات پر برکت انقلاب اسلامی، پرچمدار اخلاق و معنویت خواهد بود و غلبه بر ترس، امیدآفرینی و پرچمدار مقابله با استکبار و مشوق خلاقیت، نوآوری و فتح قله های علم و فناوری، مقابله با نفوذ دشمن و ناتوی فرهنگی، عدالت علوی و مبارزه با ظلم و تبعیض و رانت و دنبال آزادسازی قدس از دست اشتغالگران خواهد بود.

مسوول بسیج دانش آموزی اضافه کرد: دشمن به دنبال نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، تضعیف عقیده و سیستم‌ دفاعی و تجزیه کشورها است و افراد ضعیف و خودفروخته را جذب می‌کنند تا سیاست‌های شوم خود را پیاده کنند.

وی افزود: روشن‌بینی و حضور در صحنه‌های سیاسی، داشتن انگیزه با تکیه بر خداباوری وخودباوری از ویژگی‌های مهم این نیروی پرقدرت مردمی است‌.فرهنگ معنویت، شجاعت و غیرت در تفکربسیجی معنا می شود زیرا بسیجیان با الگوگیری از سالار شهیدان در دفاع از کیان کشور خود تلاش می‌کنند.

موسوی عنوان کرد: بسیج به عنوان اندیشه امام راحل پایه‌گذاری شده است چون با فرمان رهبر انقلاب، بسیج ۲۰ میلیونی برای دفاع و مقابله با هر نوع تهدیدهای دشمنان درعرصه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و سوانح طبیعی تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: مروز استکبار برای ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی ایران تمام توان خود را به کار بسته‌ است اما غافل از اینکه ملت هوشیار ایران با تکیه بر قدرت الهی و اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی بنام بسیج با صلابت و پرقدرت در برابر بدخواهان نظام ایستادگی خواهند کرد.

بسیج و گفتمان انقلاب

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این زمینه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب باید به گفتمان تبدیل شود و بسیجیان در تبدیل این بیانیه به گفتمان نقش‌ مهمی بر دوش دارند.

فرشته فهمیده از بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان یک منشور و راهبرد یاد کرد وافزود: این بیانیه یک هدف کلان ۴۰ ساله را جلوی روی ما قرار می‌دهد لذا طبیعی است نهادهای فرهنگی، پژوهشگران، مراکز علمی و تحقیقی در این زمینه بیشتر کار کنند.

وی با بیان اینکه نسل جوان بسیج را مدیریت و فرماندهی می‌کنند، عنوان کرد: گام دوم عهد مشترک امام و ملت است، همچنین ما جزو ملت‌های پیشرو هستیم و بسیج نیز امت پیشرو و پیشگام است بنابراین موظف هستیم درباره پیام رهبری مطالعه، تحقیق و آگاهی داشته و آن را ترویج دهیم.

معاون آموزش وپرورش البرز بیان داشت: شالوده امروز و آینده انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب نهفته است که بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.

فهمیده یکی از وظایف بسیجیان در برابر بیانیه گام دوم انقلاب را معرفت و آگاهی دانست و گفت: امروز همه بسیجیان می‌توانند این بیانیه را حفظ کنند تا بتوانند آن را تبیین کنند.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌سازی گام دوم انقلاب در مدارس ضرورت دارد، اضافه کرد: درآموزش و پرورش برای تبیین گام دوم انقلاب در بین دانش آموزان گام های موثری برداشته شده است.

فهمیده تصریح کرد: امروز بسیج بالنده و کامل شده و چهل سالگی آن را جشن می‌گیریم که مسئله امنیت، نخستین اولویت ما است چون دشمن به دنبال نفوذ در تمام ارکان نظام است.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال نفوذ است تا از این طریق به ریشه نظام جمهوری اسلامی آسیب وارد کند لذا باید مراقبت توطئه‌های دشمن باشیم.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.