حجت الاسلام یداله رضایی درهمایش اجلاس نماز آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج که روز چهارشنبه در دبیرستان پسرانه حضرت رسول (ص) برگزار شد، اظهارداشت: کاهش انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی هیچ راهکاری بهتر و مؤثرتر از اقامه نماز ندارد.
وی با اشاره به اینکه بی توجهی به نماز سبب ایجاد ناهنجاری ها درجامعه می شود، خاطرنشان کرد: برگزاری اجلاس نماز نیز با هدف ترویج این فریضه الهی در جامعه است که باید تلاش کنیم تا دانش آموزان از نماز شناخت پیدا کنند.
رضایی گفت : هرگاه درزمینه اقامه نماز از سوی مردم کوتاهی شود انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه افزایش پیدا می کند.
وی اضافه کرد: اقامه نماز گوهر وجود انسان را متحول و دچار دگرگونی معنوی می کند و دلیل آن نیز ایجاد ارتباط با خداوند است.
امام جمعه مهرشهرکرج ادامه داد: اقامه نماز یک عمل تکراری نیست بلکه وسیله معراج انسان و حرکت او به سوی کمال است.
رضایی یادآورشد: اقامه نماز عامل عمق بخشیدن و معنا دادن به تمامی فعالیت های انسان است.
وی با بیان اینکه نزدیک ‌ترین و والاترین حالت تواضع انسان در برابر خداوند در هنگام اقامه نماز است، عنوان کرد: انسان به دلیل احساس نیاز و فقر معنوی خود همواره محتاج خداوند متعال است.
امام جمعه مهرشهرکرج تاکید کرد: نماز از لحاظ سیاسی فریاد آزادگی در برابر سلطه گران و قدرتمندان است.
معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج نیزگفت: فرهنگ سازی برای ترویج اقامه نماز در مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در این ناحیه آغاز شده است.
مظفرعنایتی افزود: شعار امسال اجلاسیه نماز " نماز و مدرسه " لذا برای ترویج نماز در بین دانش آموزان از کارشناسان حوزوی و علوم تربیتی برای تبیین اقامه نماز دعوت کرده ایم.
وی خاطرنشان کرد: برای انتقال پیام های آموزشی نماز به دانش آموزان فعالیت های فرهنگی در قالب نمایشگاه، روزنامه دیواری، مقاله ، مسابقه و نشست های روشنگری پیش بینی و در حال اجرا است.

در پایان دانش آموزان نماز جماعت اقامه کردند.

آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج حدود ۱۳۰ هزار دانش آموز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.