فردین حکیمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ تیم حرفه ای از شکارچیان غیرمجاز  طی ۲ روز گذشته  با راهنمایی و کمک افراد محلی از طریق مرزهای مشترک با استان های همجوار وارد استان البرز و منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شدند .

وی بیان داشت : ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان البرز  پس از ۲ شبانه روز تعقیب و گریز این شکارچیان غیرمجاز را دستگیر کردند.

این شکارچیان در مجموع اقدام به شکار چهار راس کل و بز وحشی کرده بودند که پس از  دستگیری ضمن ضبط لاشه ها، ادوات شکار نیز توقیف و ضبط شد.

بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید افرادی که مرتکب اعمال زیر شوند به حبس تأدیبی از یک ماه تا سه ماه و یا به جزای نقدی از پنج هزار ریال تا ۲۰ هزار ریال محکوم‌می‌شوند:
‌الف - شکار و صید در قرقهای سلطنتی.
ب - شکار و صید حیوانات حمایت شده بدون پروانه.
پ - شکار و صید بدون پروانه در مناطق حفاظت شده و قرقهای اختصاصی.
ت - تعلیف و تخریب و ازبین‌بردن رستنیها در پارکهای وحش.
ث - بستن سد و کلهام "‌شیل" در مسیر رودخانه‌ها به منظور صید غیر مجاز.
ج - آلوده نمودن آب رودخانه‌ها و دریاچه‌ها و قنوات و برکه‌ها و مردابها به موادی که موجبات از بین بردن آبزیان را فراهم کند.

همچنین بر اساس ماده ۶۷۹ قانون مجازات اسلامی هر کس به عمد و بدون ضرورت حیوان حلال گوشت متعلق به دیگری یا حیواناتی که شکار آنها توسط دولت ممنوع اعلام شده است ‌را بکشد یا مسموم یا تلف یا ناقص کند به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه یا جزای نقدی از یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم‌ خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.