فرشته فهمیده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: داشتن مجوز فعالیت برای پایگاه های تغذیه سالم ( بوفه ) در مدارس با هدف تحقق شعار ' بوفه سالم - دانش آموز سالم' در این استان الزامی است.
وی خاطرنشان کرد: مطابق دستورالعمل وزارتخانه ای تمامی پایگاه های تغذیه مدارس دولتی وغیر دولتی باید مجوز فعالیت از سازمان دانش آموزی استان داشته باشند.
 به منظور تسهیل دسترسی دانش آموزان به وعده های غذایی سالم، استاندارد و با کیفیت داشتن این مجوزضروری است واین مهم یکی از شاخص های بازدید از مدارس استان البرز را در طول سال تحصیلی ۹۹-۹۸ تشکیل می دهد.
فهمیده یادآورشد: نظارت موثر بر پایگاه های تغذیه سالم و نظارت بر امور اجرایی و مدیریت این پایگاه ها در مدارس مطابق دستورالعمل وزارتی به سازمان دانش آموزی واگذار شده است .
وی اضافه کرد: بخشی از فرآیند تغذیه سالم برای دانش آموزان بر عهده مجریان پایگاه های تغذیه سالم در مدارس است که این مهم نیازمند رعایت قوانین و ضوابط مربوطه است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: این مجموعه از تمام ظرفیت های موجود برای تحقق شعار این پایگاه ها استفاده می کند زیرا عرضه تغذیه سالم ارتباط مستقیم با سلامت دانش آموزان دارد.
فهمیده عنوان کرد: نظارت تخصصی - بهداشتی بر فضا و سلامت مواد غذایی در این اماکن از سوی کارشناسان اداره سلامت و تندرستی معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز به صورت مستمر انجام می شود و با مدارسی که فاقد مجوز پایگاه، عدم رعایت نکات بهداشتی و عرضه مواد خوراکی غیر مجاز باشند برخورد قانونی می شود.
وی تاکید کرد: شیوه نامه مدیریت پایگاه های تغذیه سالم به نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز ابلاغ شده است و مسؤولیت رعایت آن بر عهده مدیر مدرسه می باشد.
استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز در ۲هزار و ۹۰۰ کد مدرسه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.