علی رمضانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج اظهارداشت: خیرین نیک اندیش برای تجهیز اندیشه دانش آموزان به حوزه کتاب و کتابخوانی ورود پیدا کنند تا این فرهنگ در مدارس غنی شود.
وی تصریح کرد:خیرین نیک اندیش در حوزه ساخت و تجهیزمدارس کارنامه موفقی دارند و به همین دلیل نگاه معنوی ، فرهنگی وعدالت گستر آموزشی  که دارند لازم است در بخش تجهیز کتابخانه های مدارس نیز وارد میدان شوند،  فکر، ذهن و اندیشه دانش آموزان نیزنیاز به کتاب مناسب دارد که باید آن را تامین و تجهیز کنیم تا پاسخگوی نیاز فرهنگی و معرفتی دانش آموزان در مدارس باشیم.

رمضانی  با اشاره به اینکه بالا رفتن قیمت کتاب برخی از محصولات فرهنگی مانند کتاب و مجلات سبب شده تا این منابع آگاهی بخشی از سبد خانواده ها شود، خاطرنشان کرد: برای تجهیز کتابخانه های کلاسی در مدارس باید از مشارکت دانش آموزان واولیای آنها استفاده کنیم.
وی بیان داشت: آموزش و پرورش نیاز به حمایت  وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، خیرین و ناشرها در زمینه تخفیف و خریداری کتاب دارد تا این محصول مهم فرهنگی با قیمت مناسب به دست دانش‌آموزان برسد.
رمضانی  با بیان اینکه درهفته کتاب ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در مدارس کشور برپا می شود، اضافه کرد: نمایشگاه های کتاب از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه  با شعار " حال خوش خواندن " دایر می شود.
مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش تعداد ناشرین شرکت کننده در این نمایشگاه ها را  ۱۵۰ناشر ذکر کرد که با ارائه ۸۰۰۰  کتاب در این  طرح فرهنگی – ترویجی شرکت می کنند.
رمضانی ادامه داد: نشر فرهنگ کتاب وکتابخوانی در بین دانش آموزان ضرورت دارد.
۸۰درصد از این  نمایشگاها در مدارس  مقطع ابتدایی و۲۰درصد نیز در مدارس  متوسطه اول و دوم گشایش می بابد.
وی گفت : دانش آموزان به‌ ویژه گروه سنی تحصیلی در مقطع ابتدایی، از مهم‌ترین گروه سنی جامعه  به‌حساب می‌آیند که باید به سمت کتاب سوق داده شوند وما بزرگ‌ترها هستیم که می‌توانیم با درایت و اندیشه صحیح اوقات فراغت آن‌ها را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و سمت‌وسو دهیم تا از آسیب‌های فضای مجازی در امان باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.