فرشته فهمیده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، هدف از اجرای این پیش اجلاس ها را در مدارس البرز را  ترویج نماز، ایجاد وحدت و تبیین مبانی فرهنگی با مشارکت ستاد اقامه نماز در بین دانش آموزان ذکر کرد.

از این تعداد هشت پیش اجلاس نماز در سطح شهرستان‌ها و نواحی و یک پیش اجلاس نماز در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی ، ترویج نماز،ایجاد وحدت و تبیین مبانی فرهنگی را از اهداف برگزاری پیش اجلاس های نماز درآموزش و پرورش البرز عنوان کرد و یاد آور شد: اثر گذاری معنوی نماز به زندگی مردم و کاهش آسیب های فضای مجازی از دستاوردهای این بخش مهم به شمار می آید.

فهمیده ادامه داد: نماز نقش پیشگیرانه در آسیب های اجتماعی دارد لذا ترویج این فریضه الهی در کانون خانه و مدرسه یکی از برنامه های مهم پیش اجلاس های نماز در سطح استان ها است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز  خاطرنشان کرد: نماز رشته پیوند انسان با معبود است که در طول سال تحصیلی همواره با حضورکارشناسان حوزوی و تربیتی در مدارس این استان نشست های آموزشی با عنوان نماز برگزار می شود.

فهمیده عنوان کرد: پیام های آموزشی در خصوص نماز با برپایی نماز جماعت، نمایشگاه ، تهیه پیام های تربیتی ، روزنامه دیواری، مقاله ، شعر، مسابقه فرهنگی ، شرکت دانش آموزان در نمازجمعه و تشویق دانش آموزان فعال در حوزه نماز درمدارس البرز انتقال داده می شود.

بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز با موضوع « نماز و مدرسه» آذرماه سالجاری به میزبانی استان گلستان برگزار می‌شود.

استان البرز۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.