حجت الاسلام و المسلمین علی دشتکی در حاشیه همایش وقف و رسانه که در آخرین روز از دهه وقف در اداره کل اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج برگزار شد، در جمع خبرنگاران از افرادی که درصدد اجرای پروژه هایی برای عمران وآبادانی در استان هستند خواست تا پروژه های خود را معرفی کنند تا مورد حمایت اوقاف قرار بگیرند.

وی اظهار داشت: صاحبان قلم و اصحاب رسانه در خنثی سازی تهدیدات و در جنگ نابرابری که دشمنان به راه انداخته اند، تاثیر بسزایی دارند ضمن اینکه اصحاب رسانه در ترویج و فرهنگ سازی رویکردهای اجتماعی و فرهنگی نقش زیادی می توانند ایفا کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: در استان یک هزار و ۶۰۰ موقوفه و بیش از ۱۰ هزار رقبه وجود دارد که ۷۰ درصد موقوفات در بخش کشاورزی بوده و مابقی در بخش صنعتی و سایر بخش ها هستند.

دشتکی با اشاره به اینکه انجمن یاوران وقف با مشارکت اصحاب رسانه در این استان تشکیل می شود، اظهار امیدواری کرد که با همکاری این انجمن بتوانیم قدم های خوبی برای معرفی برکات و آثار وقف و اقدامات خوبی که با رویکردهای اجتماعی و فرهنگی توسط اوقاف البرز رقم می خورد از طریق رسانه انجام شود.

وی گفت: در موقوفات استان البرز ۹ پروژه ملی به تصویب رسیده که سه پروژه در بخش اقتصاد مقاومتی است که قرار است با حمایت استانداری و دستگاه های مرتبط انجام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: یکی از این طرح ها در موضوع درمان بیماران ضایعات نخاعی و یکی دیگر نیز به زیرکشت بردن ۱۴ هکتار از اراضی لم یزرع شهرستان اشتهارد با نهال های پسته است.

وی اظهار داشت:‌ در این طرح زراعی ۷۰ درصد منافع به سرمایه گذار و ۳۰ درصد به اوقاف و امور خیریه می رسد.

دشتکی  همچنین یکی از رویکردهای اجتماعی اوقاف را در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد دانست و گفت: در مرحله اول این طرح که در عید سعید غدیر خم انجام شد ۱۵ نفر از زندانیان به آغوش خانواده بازگشتند.

وی اضافه کرد:‌ همچنین مرحله دوم این طرح در ۲ فاز انجام می شود که در فاز اول در روز ۹ ربیع الاول ۹ نفر از زندانیان و در ۱۷ ربیع الاول ۲۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از محل عایدات موقوفات و کمک خیرین آزاد می شوند.

دشتکی با بیان اینکه در آخرین روز از دهه وقف، تفاهم نامه ای با بسیج رسانه استان البرز منعقد کردند، اظهار داشت: همکاری در ترویج سنت حسنه وقف و ساخت مستندات ترکیبی و گزارشی در رابطه با ترویج فرهنگ وقف و همکاری برای شناساندن فرصت های سرمایه گذاری موقوفات استان البرز از جمله موضوعات این تفاهم نامه است.

در همایش وقف و رسانه از خادمین وقف در بخش رسانه استان البرز تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.