عزیزاله شهبازی عصر یکشنبه در آیین آغاز به کار مجمع خردورزان فرهنگ، هنر و جامعه استان البرز با بیان اینکه تعمیق هنر منجر به نشاط و باروری استعدادها می شود، افزود: هر اقدامی که به تقویت هنر در البرز کمک کند مورد حمایت مجموعه مدیریتی استان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در هزار سوم (برهه کنونی) تصمیم‌گیری‌ها پشت درهای بسته انجام نمی‌شود، بلکه با نظر کارشناسی افراد متخصص جنبه اجرایی پیدا می‌کند.    

اعتمادسازی سبب ایجاد تفاهم در جامعه می‌شود

همچنین مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اعتمادسازی سبب ایجاد تفاهم در جامعه و مانع قرار گرفتن زندگی افراد در مسیر خطرناک ۲ زیستی و ۲ شخصیتی می‌شود.

محمدعلی احمدی با بیان اینکه رفع مشکلات و معضلات فرهنگی، رضایت اهالی فرهنگ و هنر را به دنبال دارد اظهار داشت: مشکلات فرهنگی شامل کمبود امکانات و مکان‌های مناسب برای فعالیت اهالی فرهنگ و هنر و معضلات فرهنگی شامل آسیب‌هایی از جمله طلاق، اعتیاد و مهاجرت‌های بی رویه است.

وی ادامه داد: برای اصلاح ساختار فرهنگ عمومی باید جنبه‌های محسوس مانند سبک پوشش و معماری و جنبه‌های غیرمحسوس مانند خصلت‌های انسانی و امور تربیتی مدنظر قرار گیرد.

حضور ۶۰ متخصص به عنوان مشاور مدیرکل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز نیز با تبیین اهداف مجمع خردورزان فرهنگ، هنر و جامعه گفت: در این مجمع ۶۰ نفر از متخصصان حوزه‌های مختلف در قالب ۲۰ کمیته به عنوان مشاوران امین مدیرکل دیدگاه‌ها و نظرهای خود را درباره موضوع‌های مرتبط ارائه می‌کنند.

ناصر مقدم افزود: بهره‌مندی از ایده‌ها و طرح‌های کارشناسان و صاحب‌نظران، استفاده از راهکارهای ارائه شده برای رفع مشکلات حوزه فرهنگ و هنر، گشف و بارورساختن استعدادهای فرهنگی و هنری و شناسایی ظرفیت‌ها و کمک‌های غیردولتی مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر از جمله اهداف جمع خردورزان فرهنگ، هنر و جامعه است.

وی خاطر نشان کرد: ۱۳ کمیته مجمع در قالب کارگروه فرهنگ و هنر و هفت کمیته در قالب کارگروه فرهنگ و جامعه نشست‌های مستمر ماهانه برگزار می‌کنند و نشست جمعی اعضای کمیته‌ها نیز به صورت فصلی برگزار خواهد شد.

در این آیین چند نفر از اعضای مجمع از کمیته‌های ۲۰گانه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و احکام اعضای کمیته‌ها نیز به آنان اعطا شد.

فعالیت مجمع خردورزان فرهنگ، هنر و جامعه برای نخستین بار در کشور با تدوین آیین نامه در استان البرز آغاز شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.