حجت الاسلام والمسلمین علی دشتکی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این مرحله در ۲ فاز انجام می‌شود که فاز اول در روز ۹ ربیع الاول همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) و فاز دوم در روز ۱۷ ربیع الاول انجام می شود.

مرحله اول اجرای این طرح همزمان با روز عید سعید غدیرخم انجام و ۱۴ زندانی آزاد شدند.

وی در خصوص تفاوت مرحله اول با دوم این طرح، اظهار داشت: تفاوت طرح نسبت به مرحله اول، اجرای طرح به صورت استانی است و این طرح به منظور تقویت کارکردهای خیریه در امور اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیرین و تحقق فرامین و منویات مقام معظم رهبری در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شده است .

دشتکی افزود: مولفه های آزادی زندانیان، محکومین مالی و جرائم غیرعمد بوده که به دلیل عجز و ناتوانی از پرداخت مبالغ کمتری به «محکوم به» در زندانهای کشور، متحمل حبس از یکسال به بالا می شوند و براساس دستورالعمل های سازمان زندان ها جزء اولویت های آزادی هستند.

وی اظهار داشت: همچنین طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با هدف دست‌گیری از زندانیان نیازمند و بازگرداندن آرامش و امنیت به خانواده آنان، توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با همکاری اداره کل امور زندان‌ها و با محوریت و برنامه ریزی مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اجرا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به همکاری گسترده با اداره کل امور زندان‌های استان البرز، گفت: همکاری این ۲ نهاد در حوزه های مختلف به ویژه رفع آسیب‌های اجتماعی به واسطه استفاده از ظرفیت عظیم بقاع متبرکه و موقوفات استان ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در این خصوص مقدمات نوشتن یک تفاهم نامه همکاری فراهم شده است.

همچنین وی به برنامه ریزی در خصوص تشکیل جلسه و برگزاری مراسم گلریزان جهت جذب مشارکت های مردمی، احصاء دقیق نیات مرتبط با کمک به زندانیان و راه اندازی کمپین و اطلاع رسانی در سایت ها، خبرگزاری ها، شبکه های اجتماعی و مجازی، برگزاری کنفرانس های خبری و استفاده از ظرفیت های استانی صدا و سیما اشاره کرد.

وی در پایان از همت، تلاش و همکاری همه کسانی‌که در این امر نیک و خداپسندانه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور را یاری کرده‌اند قدردانی کرد.

عموم مردم می توانند با واریز مبلغ موردنظر خود به شماره حساب اعلامی سازمان که به شرح زیر است، در این امر خداپسندانه شریک باشند:

بانک : مسکن، شماره کارت: ۸۰۰۱-۸۰۰۱-۲۳۱۳-۶۲۸۰، شماره حساب : ۱۴۰۰۵۲۷۹۳۳۷

شماره شبا : ۵۴۰۱۴۰۰۴۰۰۰۰۰۱۴۰۰۵۲۷۹۳۳۷ IR

به نام : سازمان اوقاف و امورخیریه – حمایت از آزادی زندانیان

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.