مدیر کل آموزش و پرورش البرز روز یکشنبه در حاشیه این رونمایی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ایجاد ظرفیت و توانایی بهره‌گیری از خرد جمعی، هم افزایی افکار و ارائه دیدگاهها و نقطه نظرات اولیا ، جمع بندی انتظارات اولیا از آموزش و پرورش و تصمیم گیری از جمله اهداف پارلمان اولیا در البرز را تشکیل می دهد.
سالار قاسمی خاطرنشان کرد: این پارلمان در تقویت ارتباط خانه و مدرسه، هم سویی روش های تربیتی خانه و مدرسه، نقش مشارکتی اولیا در سطوح مختلف تصمیم گیری و ارتباطی اولیا با مدیران از مدرسه، منطقه و اداره کل و نظارت، پیگیری و مطالبه گری اولیا نقش دارد.
پارلمان اولیا در راستای ارتباط مستمر از طریق تشکیلات داوطلبانه به دلیل ایجاد ساختار مناسب ارتباطی می تواند برای بهره گیری از ظرفیت های بی بدیل اولیا دانش آموزان موثر باشد.
قاسمی یادآور شد: پارلمان اولیا در تشکیل بانک اطلاعاتی ظرفیت های تخصصی اولیا دانش آموزان در مدارس نیز تاثیرگذار است.
 این پارلمان به عنوان شورای مشورتی در بیان نقطه نظرات ، جمع بندی ، تصویب و ارائه مصوبات پارلمان به مراجع مرتبط از جمله شورای آموزش و پرورش، شورای انجمن اولیا و مربیان مناطق و استان، شورای معاونین اداره کل و مناطق و دستگاه های برون سازمانی و پیگیری اجرایی مطالبات اولیا نقش ایفا می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد: در سند تحول بنیادین و زیرنظام های آن به نقش محوری انجمن اولیا و مربیان تاکید شده است.
قاسمی تاکید کرد: اعضای پارلمان اولیا در استان را ۱۴۱ نفر تشکیل می دهد که با حضور خانواده معظم شهدا ،مسوولان کشوری و استانی در البرز آغاز بکار کرد.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.