به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، علی رحمتی در تشریح کالاهای ترانزیت شده اظهار داشت:  محصولات کشاورزی، سیمان، آب معدنی، انواع چوب و سوخت عمده کالاهایی است که در استان جابه‌جا می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۷ ماهه نخست امسال ۲ میلیون و ۳۰۸ هزار تن کالا جابه‌جا شده است، افزود: همچنین در این مدت ۲۵۰ هزار و ۶۴ تن کالا از مرز بیله سوار صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی استان کاشی، شیشه، پروفیل، نمک، قیر، سنگ ساختمانی، میل‌گرد، سیب‌زمینی و آهن‌آلات است.

رحمتی با بیان اینکه پایانه مرزی نقش موثری در تسهیل ترانزیت کالا دارد، گفت: در هفت ماه نخست امسال ۹۵ هزار و ۸۵۳ تن کالای ترانزیتی از پایانه مرزی خارج شده است.

وی تصریح کرد: آب معدنی، سیمان، ام دی اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، سنگ‌های ساختمانی، پروفیل و نمک کالاهای عمده ترانزیتی خروجی از استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار کرد: مجموع کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیت ورودی و خروجی پایانه مرزی  ۵۴۴ هزار و ۳۱۸ تن کالا است.

رحمتی با تاکید به اینکه در این ایام ۱۵ هزار و ۲۲۰ برگ بارنامه صادر شده است، گفت: ۱۱ هزار و ۴۰۰ راننده در ۸۷ شرکت حمل و نقل کالا در سطح استان فعالیت دارند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1285118
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.