محمد دلاوریان گفت: قبل از شروع فصل سرما مدیران مدارس باید نسبت به سرویس سیستم گرمایشی و موتورخانه‌های مدارس اقدام کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه اغلب مدیران مدارس به خصوص مدیران زن سررشته‌ای از سیستم گرمایشی ندارند به همین دلیل برای اطمینان از ایمنی این سیستم باید با متخصصان این حوزه تماس بگیرند تا مشکلی ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: هر ساله دستورالعمل‌هایی در خصوص روش‌های نگهداری و حفظ ایمنی سیستم گرمایشی مدارس به مدیران ابلاغ می‌شود ولی چون مدیران به فاصله زمانی کوتاهی جابه جا می‌شوند، به این دستورالعمل‌ها آن طور که باید و شاید توجه نمی‌شود.

وی با اشاره به وضعیت سیستم گرمایشی اغلب مدارس استان توضیح داد: امسال نامه‌ای با عنوان هشدارهای اضطراری و توصیه‌های قبل از آغاز فصل سرما و شروع بازندگی به مدارس استان ارسال شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از مدیران انتظار می‌رود برای جلوگیری از وقوع حوادث خطرساز، قبل از شدت گرفتن بارندگی‌ها حتما به پشت بام مدارس سر بزنند و از باز بودن راه آب آنها اطمینان حاصل کنند و به طور مستمر سیستم گرمایشی و موتورخانه‌های مدارس را کنترل کنند.

دلاوریان  با اشاره به اجرای طرح استاندارسازی سیستم گرمایشی مدارس استان گفت: در راستای این طرح سال گذشته سیستم گرمایشی ۳۳ مدرسه استان استاندارسازی شد و امسال نیز استانداردسازی ۲۲ مدرسه در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: سال گذشته سه و نیم میلیارد تومان و امسال نیز حدود پنج میلیارد تومان برای ایمن سازی مدارس استان تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: در مجموع سیستم گرمایشی ۳۰۰ مدرسه در استان به استانداردسازی نیاز دارد ولی استاندارسازی ۲۲ مورد از آنها با توجه به فرسوده و خطرساز بودن سیستم در اولویت قرار دارد.

دلاوریان با اشاره به وضعیت سیستم گرمایشی مدارس روستایی استان گفت: بیش از ۱۵۰ مدرسه روستایی استان خالی از دانش آموز شده و محصلان آنها به شهرها مهاجرت کرده‌اند.

وی افزود: مدارس روستایی باقی مانده اغلب مدارس بزرگی هستند و سیستم گرمایشی آنها مرکزی است و خطرساز نیستند.

این مسئول با اشاره به اینکه در هیچ یک از مدارس استان بخاری نفتی استفاده نمی‌شود، گفت: از سالیان قبل همه بخاری نفتی‌ها از مدارس استان جمع آوری شده تا از بروز حوادث تلخی که در سال‌های گذشته در برخی مدارس کشور تجربه شد، جلوگیری شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1282484
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.