یکی از مهم ترین آیین‌ها در روز ۲۸ صفر قرائت زیارت حضرت رسول (ص)‌ از بعید (از راه دور)  است که این مراسم با همراهی و مشارکت مردم مومن به منظور ایجاد بستر مناسب برای رشد معنوی و تنظیم شعائر اسلامی انجام می شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز رحلت نبی اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، افزود: این مراسم با همراهی و مشارکت مردم مومن به منظور ایجاد بستر مناسب برای رشد معنوی و تظیم شعائر اسلامی انجام شده است.
حجت الاسلام  و المسلمین علی دشتکی گفت: شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) در این مراسم با قرائت زیارت نامه رسول گرامی اسلام (ص) و کریم اهل بیت (ع) از راه دور، سلام و ارادت ویژه خود را به پیامبر فضیلت و مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) اعلام داشتند.

وی اظهار داشت: کتاب مفاتیح الجنان خواندن «زیارت نامه ائمه بقیع» و «زیارت پیامبر از بعید» در روز ۲۸ ماه صفر را توصیه کرده است.

دشتکی افزود: برای برگزاری این مراسم ۱۶ مبلغ دینی که ۶ نفر از آنان مبلغان غیربومی خارج از استان بوده‌اند، به بقاع متبرکه البرز اعزام شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اضافه کرد: این مراسم در امامزادگان شهرستان‌های استان همچون امامزاگان حسن (ع)، محمد (ع)، طاهر (ع)، حیدر (ع) و عبدالله (ع) شهرستان کرج و امامزادگان ام کبری و ام صغری (س) اشتهارد، امامزادگان احمد ومحمود (ع) نظرآباد، امامزادگان یحیی (ع) دوزعنبر ساوجبلاغ و جعفر (ع) هشتگرد برگزار شد.
اقامه عزای سه شب آخر ماه صفر در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) کرج ، گلزار شهدای امامزاده حیدر(ع)‌ کلاک و امامزاده طاهر (ع) برگزار می‌شود.

در۸۳ بقعه متبرکه استان البرز حدود ۱۰۰ امامزاده واجب التعظیم آرام گرفته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.