حجت الاسلام علی دشتکی روز شنبه درآیین نواختن زنگ وقف در دبیرستان پسرانه شهید آخوندی ها آموزش و پرورش ناحیه یک کرج اظهارداشت: امروز به مناسبت آغاز دهه وقف ، زنگ وقف را به صدا در می آوریم تا به افراد جامعه یادآوری کنیم هر فردی با هر توان مالی می تواند در ردیف واقفان قرار گیرد.
وی با اشاره به نقش مهم وقف در تامین و حمایت از اقدامات خیرخواهانه و خداپسندانه برای پیشبرد اهداف اسلامی و توسعه ای کشور درعرصه های مختلف ، خاطرنشان کرد: سنت حسنه و ماندگار وقف در جامعه اسلامی ایران نیاز به فرهنگ سازی دارد زیرا این اقدام فرهنگی - معنوی همواره مورد تاکید دین مقدس اسلام قرار گرفته است.
دشتکی یادآورشد: وقف یکی از تاثیرگذارترین خیرات و صدقات است که در ادیان توحیدی دیگر هم دیده می شود که در دین اسلام هم رسول اکرم (ص) اصرار بر این خیرات داشتند.
وی ادامه داد: برای تشویق مردم به امر خیر بایستی در مرحله اول نظام اعتقادی، ذهنی، فکری و اندیشه نسبت به برخی مسائل اجتماعی بر مبنای توحید، قرآن و اسلام تنظیم شود.
مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیزدر این آیین افزود: انفاق و احسان باید از چیزی  که انسان بیشترین دلبستگی را به آن دارد انجام شود که بالاترین نوع احسان و انفاق، وقف است.
فرزاد شعبانی خاطرنشان کرد: زنگ وقف در مدارس استان با هدف ترویج فرهنگ وقف در بین دانش آموزان و ارتقای سطح مشارکت جویی اقشار مختلف مردمی در این امر خداپسندانه نواخته می شود.
وی عنوان کرد:  وقف مصداق صدقه جاریه است که از مهمترین کارکردهای آن در جامعه می توان به فقرزدایی از جامعه، تولید و ساختن آینده اشاره کرد.
استان البرز ۵۰۰ هزار نفر دانش آموز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.