به گزارش خبرآنلاین، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج، اظهار کرد: اهل تقوا، اهل علم و دانش هستند و از این علم بخوبی بهره مند می شود.

وی افزود: عالمی که از علم خود استفاده نکند در روایات ما جاهل است چرا که علم وسیله ای برای رسیدن به عقل است.

خطیب جمعه کرج عنوان کرد: روزهای پایانی صفر، سراسر حزن و اندوه است، ارتحال پیامبر به عنوان یکی از برترین مخلوقات عالم است که به دستور خداوند حکومت اسلامی را پایه گزاری کرد و همین مسئله نفعی صحبتکسانی است که می گویند دین از سیاست جدا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: پیامبر عظم الشان اسلام ناب را پایه گذاری کرد اما در برخی مواقع رفتارهایی را در جامعه شاهد هستیم که هیچ روایت و آیاتی در خصوص صحبتی گفته نشده است و این بدعت است و خطرناک است.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به روشن کردن شمع در اول ماه ربیع، بیان کرد: امام حسین (ع) برای مبارزه با بدعت ها به شهادت رسید و نباید با انجام این آئین بدون ریشه و روایت دو ماه عزاداری را ضایع کرد.

وی عنوان کرد: از برخی از دولت مردان حرف هایی شنیده می شود و واقعیت ها را به گونه ای تغییر می دهند که نمی توان نادیده گرفت.

خطیب جمعه کرج گفت: تحریف صحبت های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری خط قرمز ما است و با کسی در این خصوص رو دروایسی نداریم، محکم ایستاده و اجازه عبور نمی دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان کرد: کسی با شفافیت مخالف نیست اما اگر این شفافیت به امنیت ملی ضربه زده شود، جایز نیست.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه جنگ روانی دشمن فشارهای اقتصادی است، افزود: اگر اف. ای. تی. اف تصویب شود چگونه می خواهید برای تامین دارو، اقلام مورد نیاز و مبادرات ارزی تحریم ها را دور بزنید.

وی خاطر نشان کرد: در این خصوص اجازه دهید دستگاه های تصمیم گیر به دور از فشار بتوانند تصمیم صحیح را بگیرند.

خطیب جمعه کرج در خصوص برخی انتصاب ها در استان، بیان کرد: بکارگیری مفسدین مالی و اقتصادی و تایید نشده توسط ارگان های اطلاعاتی کار نادرستی است، چندین بار این تذکر داده شده است و در صورت عدم توجه شفاف این مسئله را بیان خواهم کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: اینگونه انتخاب ها موجب بی اعتمادی مردم به خدمتگزاران می شود که خسارت آن جبران نا پذیر است.

آیت الله حسینی همدانی عنوان کرد: این استان به شدت از سوء مدیریت ها و فساد رنج می برد، البرز استانی برخوردار است و افراد فرهیخته بسیاری دارد اما عده ای گلوگاه ورود این افراد را گرفته اند.

وی گفت: تغییر سریع مدیریت ها نشان دهنده ناپختگی است، بدون فکر افرادی را انتخاب و بعد از چند ساعت پست دیگری به آنها می دهند.

خطیب جمعه کرج در خصوص برگزاری برنامه های ورزشی بانوان با عوامل مرد، افزود: تا کنون چندین بار این اتفاق افتاده و مسئولان متولی عذرخواهی کردند و مجدد تکرار شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به در پیش بودن روز وقف، عنوان کرد: وقف در استان البرز بسیار کمرنگ است که باید با ترویج فرهنگ وقف این مسئله در استان تقویت شود.

آیت الله حسینی همدانی همچنین با اشاره به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی بیان کرد: در سال های اخیر کارهای خوبی در این زمینه انجام شده که باید در زمینه افزایش سرانه کتاب بیشتر تلاش شود.

وی در خصوص حرکت یکی از ورزشکاران در حمایت از اطاعت فرمایشات رهبری نیز بیان کرد: برخی رسانه ها در این زمینه نقدهایی نوشتند و باید به این افراد گفت، اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.

خطیب جمعه کرج بیان کرد: حرکت ترابی نشان داد که در هر زمینه ای می توان از مسیر حق دفاع کنند و تاثیر گذار باشند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1280959
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.