آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: چرا عده ای از پیروزی ملت ما ناراحت شده و سنگ غرب را به سینه می زنند و با فشار و ترساندن مردم از اینکه در صورت برخی لوایح تصویب نشود چه اتفاقی می افتد کار را به مردم سخت می کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید امانتدار باشند اظهار داشت: " لایحه F.A.T.F نه تنها در مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است بلکه دستگاه قضا نیز آن را تصویب نکرده است چرا آقایان می خواهند که با جنگ روانی خواسته های خودشان را به نظام تحمیل کنند، دستگاه تصمیم گیرنده باید بدون توجه به این فشارها و با در نظر گرفتن منافع ملت و مصالح کشور اقدام کند."

وی ادامه داد: اگر آقایان به حرف دلسوزان نظام دقتی ندارند، لااقل به حرف دشمنان توجه کنید که در صحبت هایشان به صراحت مطرح می کنند که هدفشان از این لایحه چیست؟

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه به حرف رهبری دقت کنید که به صراحت صحبت کرده اند خاطرنشان کرد: اجازه بدهید که دستگاه تصمیم گیر با فراغ بال نظرش را بدهد، هر نظر و قانونی نیز که در نهایت تصویب شود مردم هم تابع هستند.

حسینی همدانی در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز وفات پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: یکی از بزرگ ترین اقدامات پیامبر اسلام(ص) تاسیس حکومت اسلامی بود که همین اقدام پیامبر بزرگ ترین دلیل برای کسانی است که می گویند دین از حکومت جدا است، حضرت در طول دوران مدیریت خود برای اداره جامعه اسلامی همه زوایای توجه به احکام الهی و اداره امور اجتماعی را تبیین کرده و این به معنای تشکیل حکومت دینی است.

وی ادامه داد: تشکیل این حکومت به ما این واقعیت را می فهماند که اگر شرایط تشکیل چنین حکومتی فراهم باشد از اهم واجبات است و رسول خدا(ص) نشان دادند که دین از سیاست جدا نیست.

نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به اینکه پیامبر، اسلام را که مترقی ترین روش اداره جامعه و موجب سعادتمندی آخرت است به بهترین شیوه ترسیم کردند عنوان کرد: با  خرافات مقابله کرد، اما دیدید که تا چه میزان خرافه وارد اسلام ناب کردند، خرافاتی وارد می شود که هیچ گونه سندیتی ندارد، یکی از این خرافه ها، در خصوص شب اول ربیع الاول است که در مساجد شمع روشن می کنند که سندی ندارد و سر کار گذاشتن مردم است.

حسینی همدانی گفت: تاکید ما به امامان مساجد این است که نسبت به این خرافه تذکر و جلوگیری کنند، در مساجد را باز کنید تا مردم به داخل بیایند و عبادت کنند اما با این بدعت ها مبارزه کنید.

وی با اشاره به شهادت امام رضا(ع) افزود: این امام بزرگوار با تربیت شاگردان و تبیین حقایق شیعی و توسعه دانشگاه اسلامی ارزش های اسلام و شیعه را حفظ و مانند جدش امام حسین(ع) غریبانه به شهادت رسیدند، اگر رسول خدا(ص) نفرموده بودند که اهل بیت پاره تن من است و با آنها به مودت رفتار کنید می خواستند چگونه رفتار کنند.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تحریف سخنان امام(ره) و رهبری خط قرمز ما است بیان داشت: برخی اوقات از دولتمردان سخنانی شنیده می شود که خلاف واقع است،

برخی از این مطالب را نمی توان نادیده گرفت به خصوص وقتی به رهبر انقلاب باز می گردد، مطلب گویا است تحریف مطلب امام(ره) و رهبری خط قرمز است و ما با کسی در این زمینه رودربایستی نداریم و در مقابل آنچه که انحراف و خلافی نسبت به امام(ره) و رهبری داده شود محکم ایستاده و اجازه عبور نمی دهیم.

حسینی همدانی در ادامه به چهارم آبان روز وقف اشاره کرد و گفت: در استان البرز مساله وقف یک مقدار کمرنگ است، با اینکه این استان ظرفیت های بسیاری دارد، بسیاری از افراد ساکن در استان هستند که در مکان های دیگر موقوفه دارند، این در حالی است که وقف برای مساله فرهنگی، ازدواج جوانان و بسیاری از فعالیت ها موثر است و باید در خصوص وقف تغییراتی داده شود.

امام جمعه کرج با اشاره به توسعه فعالیت های کتابخوانی در استان بیان داشت: در این رابطه حرکت های خوبی در استان شروع شده، مراکز کتابخانه ای در استان در حال رشد هستند که قابل تقدیر است.

وی ضمن توصیه بر گسترش کتابخوانی رضوی از عملکرد برخی رسانه های داخلی مبنی بر حمله به ترابی ورزشکار تیم پرسپولیس اظهار داشت: عده ای به خصوص رسانه های داخلی اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید، چقدر با بی انصافی به این ورزشکار حمله کردند، ایشان حرف هایی روی پیراهنش زده بود مگر به غیر از این قائل هستید؟ آیا اعتقادی به اطاعت از رهبری ندارید؟ ترابی با این عمل شان نشان دادند که در هر مکانی حتی زمین ورزش باید به وظیفه دینی و انقلابی عمل کرد.

حسینی همدانی گفت: اگر اقدام این ورزشکار بی اثر بود اینقدر داغ به دل یک عده ای نمی گذاشت که تا این اندازه بر افروخته شدند.

وی در ادامه به اربعین حسینی اشاره و افزود: با وجود ضعف زیر ساختی که قسمت هایی در کشور ما و قسمت هایی در عراق بود، اما عظمت برگزاری این راهپیمایی بزرگ را دیدید، که باید از مسئولان داخلی، کشور عراق، مردم این کشور و از موکبداران استان که حدود 67 موکب در نجف و کربلا مستقر بودند تشکر و قدردانی شود.

نماینده ولی فقیه در البرز در بخش دیگری از سخنان خود از به کارگیری افراد در مسئولیت ها اشاره کرد و گفت: بکارگیری افرادی که پرونده های سیاسی، اخلاقی و یا فساد مالی دارند در پست های مختلف استان کار غلطی است، دستگاه های مربوطه اعم از قضا و امنیتی کارشان را به درستی و بدون اعمال نظر و ملاحظه در این رابطه انجام بدهند.

حسینی همدانی ادامه داد: در غیر اینصورت خسارت های جبران ناپذیری از جمله بی اعتمادی به نظام و ناکارآمد جلوه دادن آن ممکن است پیش بیاید.

وی با بیان اینکه البرز به شدت از سوء مدیریت و مفاسدی که برخی مدیران دارند رنج می برد عنوان داشت: این در حالی است که البرز از ظرفیت دانشمندان و مدیران توانمند بسیاری برخوردار است، اما یک عده ای گلوها را می گیرند که نفس ها بند می آیند.

نماینده ولی فقیه در البرز اظهار داشت:" تغییر سرعت مدیریت ها در کمتر از یک روز است، صبح یک حکم می گیرند شب فرماندارش می کنند، اینها نشان از ناپختگی است، چرا یک حکم را تغییر و یک حکم دیگر می زنید؟ "

حسینی همدانی در ادامه با اشاره به اینکه با  ورزش مخالفتی نداریم گفت: مراسم های ورزشی بانوان در شهر برگزار می شود که چندین بار مدیرش نیز عذرخواهی کردند، عکاس، حراست و کسانی که برانکارد می گیرند در این مراسم ها مرد هستند، این کار جایز نیست، خلاف شرع است، عکاس، خبرنگار، حراست و پزشک مراسم های ورزشی بانوان همگی باید از بانوان باشند، به نام ورزش زمینه خلاف شرع را فراهم می کنید این معقول نیست.

وی در ادامه به شروع بارندگی ها اشاره و گفت: مدیریت شهری از اکنون برای آبگرفتگی اقدام کنند، و نگویند در عمل انجام شده قرار گرفته ایم.

امام جمعه کرج در ادامه به انتخابات پیش روی مجلس اشاره و افزود: مراقب باشیم نسبت به تخریب افرادی که قصد شرکت در انتخابات را دارند اقدام نکنیم، هر کسی که می خواهد باشد، روشن کردن اذهان اشکالی ندارد اما تخریب نکنید، بدون اینکه اسمی از کسی ببرید مباحث را مطرح کنید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.