علی اصغر کمالی زاده روز پنجشنبه در همایش «شهر پی وند » در کرج گفت: بالا بردن سطح فرهنگ اجتماعی نیازمند آموزش مناسب است تا شهروندان راه های مسئولیت شهری را بیاموزند و مهارت لازم را پیدا کنند.

وی از تربیت و آموزش به عنوان ارکان مهم در حوزه های مختلف جامعه یاد کرد و افزود: افرادی که در شهر زندگی می کنند باید مسئولیت پذیر باشند.

کمالی زاده  یکی از اهداف نظام آموزشی را سوق دادن برنامه ها به سمت پرورش شهروند دانست و یادآورشد: باید تلاش کنیم تا شهروند مسئولیت پذیر تربیت شود.

شهردار کرج  در ادامه به نقش سازنده اولیا و مربیان در امر آموزش شهروندی پرداخت و اضافه کرد: شهرداری کرج در طرحی به نام سفیران فرهنگی درصدد جذب مشارکت های مردمی و دانش آموزی

 در حوزه هایی مانند محیط زیست، پسماند ، ترافیک  یا اخلاق مداری است.

کمالی زاده عنوان کرد : بالابردن سطح فرهنگ در جامعه موجب کاهش هزینه های اجتماعی و اقتصادی در شهر می شود و با این هدف شورا و شهرداری کرج نگاه ویژه ای به حمایت از سیستم آموزش و پرورش دارند.

این مسوول با اشاره به مشارکت و حضور شهرداری کرج در ۱۴۲ واحد آموزشی در طرح استقبال از مهر آموزش و پرورش و سه دانشگاه در کرج ، افزود:باید نظام آموزشی اثربخش داشته باشیم تا شهروند مترقی، اخلاق مدار و مسئولیت پذیر تربیت شود که این مهم با پیوند میان مدیریت شهری و آموزش و پرورش در کرج حاصل شود.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.