بیست ودومین دوره انتخابات شورا های دانش آموزی کشور با پیام وزیر آموزش و پرورش و به صورت همزمان در بیش از ۱۰۵  هزار واحد آموزشی روز اول آبان ۹۸ برگزار می‌شود.
 انتخابات شوراهای دانش‌آموزی با شعار« طلایه‌داران گام دوم انقلاب»  برگزار می شود تا با استفاده از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، آینده سازان ایران اسلامی در ۴۰ سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی تحت عنوان گام دوم انقلاب را پیگیری کنند.
علی رمضانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج اظهارداشت: در این دوره از انتخابات حدود ۱۱ میلیون دانش‌آموز شرکت  می کنند.
وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی به بالا می‌توانند درانتخابات چه به صورت نامزد و چه به صورت رأی دهنده شرکت کنند، خاطرنشان کرد:  با توجه به اینکه شورای دانش آموزی به عنوان یکی ارکان مدرسه است و در آیین نامه اجرایی مدرسه به طور صریح به آن اشاره شده ، اعضای این شورا به عنوان نماینده دانش آموزان می توانند در جلسات معلمان و مدیران مدارس شرکت کنند.
 امسال برای نخستین بار انتخاب شوراهای دانش آموزی در سطح  ۵۰ درصد از مراکز استان ها  به صورت الکترونیکی برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: سال گذشته حدود ۹ میلیون و۸۰۰ هزار نفر درانتخابات شوراهای دانش آموزی شرکت کردند.
وی بیان داشت: سال گذشته از تعداد کل شرکت کنندگان ۷۳۰ هزار نفر به عضویت شوراهای دانش‌آموزی درآمدند که تابستان امسال در دو اردوی مجزا در رامسر و اصفهان برای دختران و پسران برگزار شد از اعضای شوارهای دانش آموزی برتر استان‌ها تجلیل شد.
 رمضانی عنوان کرد: سیاست وزارت آموزش و پرورش این است که از تمام ظرفیت های دانش آموزان استفاده کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.