عزیزاله شهبازی در سومین نشست شورای آموزش و پرورش که شامگاه دوشنبه در اداره کل آموزش و پرورش البرز برگزار شد، اظهار داشت: ۱۲ فضای آموزشی این استان در اختیار سایر دستگاه هاست که ضرورت دارد به دلیل کمبود فضا و تراکم بالای دانش آموزان در کرج در خصوص تحویل این فضاها به آموزش و پرورش اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه البرز بالاترین رشد و تراکم دانش آموزی را در کشور به علت مهاجرت پذیری استان دارد، تصریح کرد: این نهاد مهم فرهنگی را باید با تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به مشکلات فضاهای آموزشی در بخش فضاهای آموزشی دولتی و غیر دولتی مورد حمایت قرار داد.

 ۵۵ فضای آموزشی غیردولتی البرز با مشکل مواجه است که با حضور شهرداری در کارگروه ویژه ای که برای رسیدگی به مشکلات فضاهای آموزشی استان فعال می شود باید مورد رسیدگی جدی قرار گیرد.

 سرانه آموزشی در البرز ۳.۸ است که با سرانه متوسط کشوری که ۵.۱۸ می باشد، فاصله زیادی دارد لذا در حمایت از آموزش و پرورش استان باید بکوشیم.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: فرهنگیان البرز هم مطالباتی دارند که همواره تلاش می کنیم تا بستر پاسخ گویی به آن مطالبات به علت نقش مهم نیروی انسانی در جامعه به خصوص معلمان در استان فراهم آید.

دروازه البرز را نمیتوان بر روی مردم بست

شهبازی با بیان اینکه سالانه بین ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر به جمعیت استان به دلیل مهاجرت افزوده می شود، اضافه کرد: اکنون شاهد رشد ۱.۱۷ درصدی جمعیت در البرز هستیم که این رشد در هیچ کدام از استان ها ی کشور وجود ندارد.

وی عنوان کرد: دروازه استان را نمی توان بر روی مردم بست زیرا هر کسی در هر نقطه ای از ایران که تمایل داشته باشد می تواند سکونت پیدا کند لذا ما مسئولان در دولت هستیم  که باید با پیگیری بستر خدمت را برای مردم بوجود آوریم.

وی گفت: خروجی استان البرز نیز در بخش اشتغال برآیند مثبتی دارد.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.