محمدرضا اسپرورین شامگاه دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش البرز افزود: مسوولان استان برای گرفتن ۲۰ میلیارد بودجه باید بارها به پایتخت  رفت و آمد و رایزنی کنند اما اکنون  ۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت کلاس درس در البرز به همت والا و نگاه معنوی و ملی خیران مدرسه ساز وجود دارد اما زمین موجود نیست.

وی خاطرنشان کرد: البرز در بخش فضای آموزشی بحرانی ترین استان کشور است و سالانه نیاز به ساخت ۴۰۰ کلاس درس جدید دارد.

وی با اشاره به اینکه به همت خیرین مدرسه ساز  ۱۶ فضای آموزشی از آغاز سال تحصیلی جدید تاکنون در البرز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، یادآور شد: سالانه حداقل  ۱۲ هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی این استان اضافه میشود لذا برای تامین کلاس های درس نیاز به واگذاری زمین برای ساخت مدارس خیرساز داریم.

رشد جمعیت دانش آموزی و سیل مهاجرت به البرز نیاز به نگاه ویژه مدیران دستگاه های اجرایی برای تامین زمین برای ساخت مدارس در این استان از جمله در نواحی ۴ گانه آموزش و پرورش کرج دارد.

51 مدرسه خالی در جاده چالوس

رئیس مجمع خیران مدرسه ساز البرز ادامه داد: در جاده چالوس از ۶۳ مدرسه ، ۵۱ مدرسه بدون استفاده مانده است که می تواند در بخش گردشگری حداقل برای فرهنگیان کشور مورد استفاده قرار گیرد.

اسپرورین تصریح کرد: ارزش این مدارس ۱۵۰ میلیارد تومان است که می توان شرایط استفاده بهینه از این فضاهای آموزشی را بوجود آورد.

وی با بیان اینکه انبوه سازان در البرز توجهی به ساخت فضاهای آموزشی در شهرک های مسکونی نداشته اند، اضافه کرد: در شهرک مسکونی سپهر در کرج ۱۸۰۰ واحد مسکونی ساخته شده است در حالی که فضای آموزشی برای آن پیش بینی نشده است.

وی اعنوان کرد: با همت شهرداری برای ساخت فضای آموزشی در این مجموعه ۲ هزار و ۵۰۰ متر زمین اختصاص یافته که این میزان حدود یک بیستم نیاز برای ساخت مدرسه در این شهرک مسکونی پر جمعیت است.

وی تاکید کرد: خیرین مدرسه ساز کنار دولت هستند اما لازم است از خیران نیک‌اندیش تکریم شود.

استان البرز ۵۰۰ هزار نفر دانش آموز در ۲ هزار و ۹۰۰ کد مدرسه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.