اسد الله حیدری در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین  اظهار کرد: سامانه تصمیم با هدف پیشگیری و مداخله  به منظور  کاهش طلاق و عوارض ناشی از آن، صیانت از کانون خانواده از طریق مداخلات به هنگام تخصصی روانی -  اجتماعی با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در برخی از استانهای کشور راه اندازی شده است.

وی افزود: دستاورد مورد انتظار راه اندازی این سامانه ایجاد بستری مناسب در خصوص تعامل مراکز بهزیستی با دادگستری در سطح استان، استفاده حداکثری از ظرفیت ها و منابع کارشناسی دستگاه های اجرایی، استفاده از خدمات مشاوره ای مددکاری اجتماعی  به ویژه  ظرفیت های بخش غیر دولتی، افزایش رضایتمندی پایداری روابط خالنوادگی، همچنین حمایتهای روانی- اجتماعی و توانمند سازی مخاطبین نهایتا ایجاد زمینه های سازش های ماندگار در زوجین متقاضی طلاق می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز بیان کرد: حوزه های تخصصی فعال در این طرح شامل حوزه اجتماعی با سه کلینیک مددکاری اجتماعی و مرکز غربالگری و حوزه پیشگیری  با هشت مرکز مشاوره تخصصی آموزش دیده می باشد.

حیدری تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۶هزارو ۵۶ زوج متقاضی طلاق به مراکز مشاوره ما مراجعه کردند که از این تعداد ۸۳۰ مورد آن  منجر به سازش شده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1277241
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.