معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز  عصر پنجشنبه به ایرنا گفت: با دستور استاندار  کارگروه ویژه بررسی وضعیت سایت دفن زباله درحلقه دره  متشکل از فرماندار کرج، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، رییس دانشگاه علوم پزشکی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرج  تشکیل خواهد شد.

علی درویش پور افزود: روزانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن زباله به این سایت منتقل می شود.

وی گفت: پیشرفت تکنولوژی و افزایش جمعیت، بازیافت صنعتی زباله ها را به یکی از مهم ترین چالش های زیست محیطی و انسانی بویژه در کلانشهرها تبدیل کرده است.

  معاون استاندار البرز ادامه داد: اصول بهداشت و بهسازی محیط در هر شهر ایجاب می‌کند که زباله‌ها در حداقل زمان از منازل و محیط زندگی انسان دور، جداسازی، تفکیک و در اسرع وقت دفع شود.

درویش پور با بیان اینکه امروزه نظارت بر دفع بهداشتی یا امحای زباله ها و حفظ محیط زیست یکی از دغدغه ها و مسائل مهم بهداشت محیط و سلامت مردم است، گفت: مهندسی دفع بهداشتی زباله یکی از شیوه های رایج و کنترل شده دفع پسماندهای شهری، صنعتی و حتی خطرناک محسوب می شود.

وی با اشاره به لزوم پیشگیری از عوامل به مخاطره انداختن سلامت مردم، ادامه داد: بوی نامطبوع و فعالیت سایت حلقه دره به روش فعلی، موجبات نارضایتی مردمی که در آن منطقه سکنی گزیده اند، فراهم کرده است.

سایت دفن زباله حلقه دره در مناطق شهری مهرشهر و کیانمهر قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.