عزیزاله شهبازی روز پنجشنبه در بازدید از محل دفع زباله های استان در منطقه حلقه دره تاکید کرد که مردم نباید از بوی بد و آلودگی های حلقه دره آسیب ببینند.

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج مسئولیت سنگینی دارند و باید با کارگروهی که تشکیل می شود همراهی لازم را برای تغییر رویه اشتباه گذشته داشته باشند.
وی ادامه داد: در چند روز اخیر بر اساس تماس های مردمی و بخشی از لایه های فعال اجتماعی مبنی بر شکایت از شیوه دفن پسماندهای شهری استان البرز در محلی به نام حلقه دره به اتفاق مسئولان محیط زیست استان از این محل بازدید کردیم، متاسفانه شیوه دفن بسیار قدیمی و سنتی است و استخرهای شیرابه طی سالیان متمادی به شکل روباز در این مکان آلودگی های زیست محیطی و بوی بسیار بدی را ایجاد کرده و این امر منجر به زحمت و نگرانی مردم البرز شده است.
شهبازی با بیان اینکه روزانه بین یک هزارو 500 تا یک هزارو800 تن زباله در این محل دفن می شود، گفت: این بو و آلودگی، سلامت مردم را بواسطه انتشار بیماری ها، ویروس و باکتری های مضر به خطر می اندازند.
وی افزود: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز باید با تشکیل کارگروهی متشکل از شهرداری و شورای شهر کرج، مدیرکل محیط زیست و اعضای شورای سلامت استان نسبت به پیگیری تدابیر لازم برای ساماندهی این محل اقدام کند.
استاندار البرز اضافه کرد: باید از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در راستای ساماندهی حلقه دره جهت اعمال شیوه نوینی برای دفن زباله استفاده شود.
وی گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج مسئولیت سنگینی دارند و باید با کارگروهی که تشکیل می شود همراهی لازم را برای تغییر رویه اشتباه گذشته داشته باشند.

مدیریت شهری کرج برای رفع بوی مرکز دفن زباله دست به کار شود 

غفور قاسم پور معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج در این بازدید با اشاره به نزدیکی حلقه دره  به  بافت مسکونی و نارضایتی شهروندان گفت : ساکنان کیانمهر و مهرشهر کرج  از این وضعیت به ستوه آمده اند.
معاون استاندار با اشاره ضرورت اتخاذ تدابیر لازم از سوی مدیریت شهری و سازمان پسماند تصریح کرد:‌ با توجه به تردد مسافران از این محدوده و قرارگیری  فرودگاه باری و هوایی پیام  که این منطقه را به یکی از قطب های اقتصادی استان تبدیل کرده است، مدیریت شهری باید برای رسیدگی به وضعیت خدمات شهری اقدام عاجلی صورت دهد.
وی افزود:  امروز نیز اعلام میکنم که ظرف کوتاه ترین مدت باید اقدامات اجرایی برای رفع نارضایتی مردم صورت پذیرد تا گزارش کامل به مدیریت عالی استان اعلام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.