در بخشی از پیش‌گفتار این کتاب آمده است: «از دﺳﺖ دادن ﺑﺎﻓﺖ ﻳﺎ ارﮔﺎن ﺑﻪ دﻟﻴﻞ ﺗﺨﺮﻳﺐ ﺟﺮاﺣتی ﻳﺎ ﻏﻴﺮ ﺟﺮاﺣتی ﺑﺎﻋﺚ ﻣﺸﻜﻼت ﻋﻤﺪه‌ ﺳﻼمتی می‌شود ﻛﻪ ﺷﺪﻳﺪا ﺑﺮ روی وﺿﻌﻴﺖ ﺑﻴﻤﺎر و ﻃﻮل ﻋﻤﺮ او ﺗﺎﺛﻴﺮ می‌ﮔﺬارد. ﻣﻬﻨﺪسی ﺑﺎﻓﺖ ﺑﻪ روشﻫﺎیی اﻃﻼق میﺷﻮد ﻛﻪ ﻣﺒﺘنی ﺑﺮ اﺳﺘﻔﺎده از دارﺑﺴﺖها، ﺳﻠﻮلﻫﺎ، و ﻣﻮﻟﻜﻮل‌های ﻓﻌﺎل ﺑﻴﻮﻟﻮژﻳکی ﺑﺮای ﺗﻮﻟﻴﺪ بافتﻫﺎی دارای ﻋﻤﻠﻜﺮد ﻣﺸـﺨﺺ اﺳـﺖ. هدف ﻣﻬﻨﺪسی ﺑﺎﻓﺖ ﺳﺎﺧﺖ ﺳﺎزهﻫﺎیی اﺳﺖ ﻛـﻪ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﺑﺎزﺳﺎزی، ﻧﮕﻬﺪاری و ﺑﻬﺒﻮد ﺑﺎﻓﺖ آﺳﻴﺐدﻳﺪه ﻳﺎ ﻛﻞ ارﮔﺎن را داشته باشد.»

همچنین در بخشی از مقدمه، ﻫﺪف اﺻلی از ﺗﺎﻟﻴﻒ اﻳﻦ ﻛﺘﺎب آﺷﻨﺎیی ﻣﻘـﺪﻣﺎتی ﺑـﺎ ﻣﺒﺎنی ﻣﻬﻨﺪسی ﺑﺎﻓﺖ و اﺳﺘﻔﺎده از ﺑﻴﻮﺳﺮاﻣﻴﻜﻬﺎ در ﺑﺎﻓﺖ عنوان و اضافه شده است: از آنجا ﻛﻪ ﻣﻬﻨﺪسی ﺑﺎﻓﺖ و ﻣﻬﻨﺪسی ﭘﺰﺷکی در ﻛﺸﻮر عزیزمان اﻳﺮان ﻋﻠمی ﺑﺴﻴﺎر ﺟﺪﻳﺪ و ﭘﺮﻃﺮﻓـﺪار در ﺑـﻴﻦ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن و محققان است ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑـﻪ ﻛﻤﺒﻮد ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻓﺎرسی ﻛـﻪ ﺑﺘﻮاﻧﺪ رﻓﻊ ﻧﻴﺎز داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن اﻳﻦ رﺷﺘﻪﻫﺎ را ﺑه خصوص در ﻣﻘﺎﻃﻊ ﺗﺤﺼﻴﻼت ﺗﻜﻤﻴلی ﺑﻪ ﻫﻤﺮاه داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، از اﻳﻦ رو ﺧﻮاﻧﺪن اﻳﻦ ﻛﺘﺎب را ﺑﻪ ﻛﻠﻴﻪ اﺳﺎﺗﻴﺪ و داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن و محققان اﻳﻦ رﺷﺘﻪ ﭘﻴﺸﻨﻬﺎد می‌ﻛﻨﻴﻢ.

این کتاب در ۶ فصل به موضوع‌هایی شامل ﺗﺎرﻳﺨﭽﻪ، ﺗﻌﺮﻳﻒ و ﻛﺎرﺑﺮد ﻣﻬﻨﺪسی ﺑﺎﻓﺖ، ﻛﺎرﺑﺮد ﻣﻬﻨﺪسی ﺑﺎﻓﺖ در اﺳﺘﺨﻮان، ﻛﺎرﺑﺮد ﺑﻴﻮﺳﺮاﻣﻴﻜﻬﺎ در ﻣﻬﻨﺪسی ﺑﺎﻓﺖ، ﻣﻬﻨﺪسی ﺑﺎﻓﺖ HA-SAL۲، ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﺣﻴﻮانی و اﺳﺘﺤﻜﺎم ﺑﺨشی در ﻣﻬﻨﺪسی ﺑﺎﻓﺖ و ﻛﺎرﺑﺮد ﺑﻴﻮﺳﺮاﻣﻴﻚ ﻫﺎ در ﺑﺎزﺳﺎزی ﺑﺎﻓﺖ می‌پردازد.

کتاب «ﻣﻘﺪﻣﻪای ﺑﺮ ﻛﺎرﺑﺮد ﺑﻴﻮﺳﺮاﻣﻴﻚ‌ﻫﺎ در ﻣﻬﻨﺪسی ﺑﺎﻓﺖ» در ۱۸۶ صفحه و با قیمت ۲۵۰ هزار ریال توسط مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز به چاپ رسیده است و علاقه‌مندان برای تهیه آن می‌توانند با شماره تلفن ۳۴۵۰۵۱۵۱ در کرج (۰۲۶) و ۷۷۵۰۳۸۲۴ در تهران (۰۲۱) تماس حاصل کنند.

استان البرز با جمعیتی حدود سه میلیون نفر دارای ۴۷ کتابخانه نهادی و ۲۳ کتابخانه مشارکتی است.

کتابخانه های استان با داشتن یک میلیون و ۳۰۰ هزار نسخه کتاب، ۹۶ هزار و ۲۰۰ نفر عضو دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.