به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، محسن ارزنلو پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی غذا که در سالن کنفرانس معاونت غذا و دارو برگزار شد، بیان کرد: ۱۴۴ پروانه صادرات مواد غذایی -عمدتا در قالب محصولات سیب زمینی و لبنیاتی- در استان اردبیل صادر شده است.

وی افزود: در سال ۹۷ بیش از ۹۰۰ بازدید از کارخانه‌های مواد غذایی انجام شده و نمونه‌برداری‌های لازم از محصولات آنها صورت گرفته و نیز ۲۷۵ مورد پروانه بهداشتی، مسؤولیت فنی و بهره‌برداری از سوی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اردبیل صادر شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: کنترل‌ها و آزمایش‌های لازم بر محصولات در سطح عرضه با نمونه‌برداری از واحد تولید مواد غذایی انجام می‌شود و در صورت احراز تخلف، اقدامات قانونی لازم صورت می‌گیرد.

۱۴۴ پروانه صادرات مواد غذایی صادر شده است

وی بیان کرد: ۱۴۴ پروانه صادرات مواد غذایی در استان اردبیل صادر شده است.

ارزنلو اضافه کرد: امروزه در کشورهای پیشرفته امنیت غذایی و ایمنی غذا بیش از پیش مدنظر قرار گرفته است که کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نیست، زیرا نوع مواد غذایی و تغذیه مناسب تأثیر بسزایی در پیشگیری از بیماری‌های مختلف دارد.

وی با اشاره به شعار سال در حوزه غذا، تأکید کرد: سازمان غذا و دارو همانند سال قبل برای امسال نیز شعار «اصلاح الگوی تغذیه» را برای حفظ و ارتقای سلامت جامعه در نظر گرفته است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل عنوان کرد: بحث کاهش قند، نمک و چربی از محصولات غذایی در سر لوحه امور سازمان غذا و دارو قرار دارد که برای تحقق این موضوع نیاز است تا استانداردهای حوزه تولید مواد غذایی تغییر یابد.

ارزنلو گفت:  سیاست این سازمان توسعه غذاهای سودمند از جمله پروبیوتیک‌ها است که باعث ارتقای سیستم دفاعی و مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها و انواع سرطان می‌شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1275120
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.