احمدرضا فیروزی، رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز امروز در آئین بهره برداری از طرح توسعه مرکز آموزش علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی کرج گفت: در طرح نوسازی مرکز علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی که تنها مرکز دارای رشته های هنر در استان است، ۱۱ کلاس درس به این مرکز اضافه شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز بیان کرد: بازسازی و بهسازی این فضا از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده بود و با تلاش شبانه روزی به اتمام رسید؛ مشکلات قبلی ساختمان این مرکز با بهسازی رفع و سیستم های سرمایشی و گرمایشی و شبکه برق ساختمان هم جدید شده است.

وی با اشاره به ایجاد ظرفیت های جدید فیزیکی در ساختمان این مرکز علمی - کاربردی اظهار کرد: ما در این مرکز اهداف مرتبط با رشته های هنر را دنبال می کنیم زیرا تنها مرکز علمی - کاربردی فعال استان در حوزه هنر هستیم؛ در نظر داریم در فاز بعدی ساخت سالن اجتماعات مرکز را آغاز کنیم و محوطه مرکز را نیز بهبود بخشیم.

مرکز علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی البرز استانداردهای نسبی را دارد

محمد صادق بیجندی، رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی نیز با اشاره به نظارت مستمر بر روند توسعه مرکز جهاد دانشگاهی بیان کرد: اگر این نظارت‌ها نبود این پروژه با این کیفیت و در زمانبندی اعلام شده به پایان نمی‌رسید.

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی اذعان کرد: وضعیت مرکز قبلی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی البرز به هیچ وجه شایسته و در شأن دانشجویان نبود اما با تغییرات صورت گرفته این مرکز به فضایی مناسب برای تحصیل دانشجویان تبدیل شده است.

وی مطرح کرد: اکنون این مرکز از استانداردهای نسبی یک فضای آموزشی برخوردار است. سیستم نظارت درونی جهاد دانشگاهی بسیار فعال است اما رشد و تغییر زمانی اتفاق می افتد که شاهد افزاش نظارت های بیرونی بر این مجموعه نیز باشیم.

تعداد مراکز آموزش عالی ایران ۵ برابر کشورهای توسعه یافته است

مختار جلالی، معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی - کاربردی با بیان اینکه تعداد مراکز آموزش عالی ایران پنج برابر کشورهای توسعه یافته است و از نظر تعداد این مراکز کمبودی نداریم، افزود: این مراکز دایر شدند تا خلأ نسل دوم دانشگاه‌ها که بیشتر بر پژوهش محوری متمرکز بودند را رفع کنند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی - کاربردی مطرح کرد: مراکز علمی - کاربردی نقش بسزایی در پیوند بین علم و عمل و تجربه دارند و به دنبال افزایش مهارت آموزی بین دانشجویان هستند. در راستای افزایش کیفیت و استانداردسازی آموزش تعداد مراکز علمی - کاربردی از یک هزار و ۱۰۰ مرکز به ۵۴۱ مورد رسیده است.

جلالی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی به دنبال افزایش دانشجویان خارجی است، اعلام کرد: در حال حاضر ۵۵۰ دانشجوی خارجی در مراکز علمی - کاربردی کشور در حال تحصیل هستند که در صدد هستیم تا چند سال آینده این تعداد به ۱۰ هزار نفر برسد.

مرکز جهاد دانشگاهی البرز می تواند قطب رشته های فرهنگ و هنر استان باشد

پیمان آراسته، رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان البرز با تأکید بر اینکه مرکز علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی می تواند به قطب رشته‌های فرهنگ و هنر دانشگاه‌های استان تبدیل شود، اظهار کرد: تکمیل فاز اول توسعه این دانشگاه گامی در راستای ارتقای کیفیت خدمات رسانی این مرکز به مهارت آموزان استان است.

رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان البرز با اشاره به ظرفیت مرکز علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی در آموزش علاقه مندان رشته‌های هنری اذعان کرد: این مرکز این ظرفیت را دارد که به مرور زمان به قطب رشته‌های فرهنگ و هنر استان تبدیل شود.

مجوز مرکز علمی - کاربردی بوشهر اخذ شده است

محمدعلی گودرزی، رئیس مؤسسه آموزش علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی مطرح کرد: جهاد دانشگاهی در سال ۷۷ اولین مرکز را راه‌اندازی کرد و در سال ۹۱ تبدیل به مؤسسه شد و در حال حاضر با ۴۰ مرکز مشغول فعالیت است. مجوز مرکز بوشهر هم گرفته شده و به زودی چهل و یکمین مرکز در استان بوشهر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

رئیس مؤسسه آموزش علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه تلاش ما بر فراهم‌سازی فضای خوب برای مراکز علمی-کاربردی بوده است، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی در حال حاضر ۱۵۵ هزار مترمربع فضای کالبدی در این بخش دارد که طی هشت تا ۹ سال ساخته شده و این یک موفقیت قلمداد می‌شود.

وی در خصوص مرکز علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی البرز اظهار کرد: فعالیت این مرکز از سال ۸۶ آغاز شده و جزو مراکز خوب جهاد دانشگاهی به شمار می رفته است؛ نوسازی این مرکز هم در یک حرکت جهادی انجام شده و اکنون آمادگی پذیرش دانشجو در حوزه فرهنگ و هنر را دارد.

گفتنی است در حال حاضر در مرکز علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی کرج با ۲۳ کد رشته فعال، بیش از یک هزار و ۲۰۰ دانشجو شاغل به تحصیل هستند.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1274015
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.