به گزارش ایرنا، رئیس اداره آموزش دوره اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز در این آیین که روز سه شنبه در دبستان دخترانه اسدآبادی آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج برگزارشد از قرآن به عنوان پیام روشن الهی یاد کرد که همه انسان ها را به درستی و رستگاری دعوت می کند.
یونس جاوید نسب اظهارداشت: از صدر اسلام تا کنون در میان مسلمانان ، توانایی خواندن و فهمیدن این پیام جاودانه از مهم ترین ارکان تعلیم و تربیت بوده است.
وی در ادامه به جایگاه ویژه قرآن کریم در کشور اشاره کرد و یادآور شد: از این رو درس قرآن در بین دوره های تحصیلی از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی بیان داشت: به منظور توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی در میان دانش آموزان ، برنامه های ویژه ای با محوریت قرآن برای دانش آموزان به زبان شعر، هنر و قلم در طول سال تحصیلی پیش بینی شده است.

جاوید نسب یادآورشد: آموزش های لازم به دانش آموزان در طول سال تحصیلی داده می شود و در اردیبهشت ماه ۹۹ نیز جشن شکرقرآن برای کلاس اولی ها در مدارس برگزار می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری البرز هم در این جشن قرآنی اظهارداشت: قرآن کریم بی مانند ترین مجموعه در عالم است که برای هدایت و راهبری انسان به سعادت از سوی خدا نازل شده است.
حجت الاسلام  فخرالدین صابری  یادآورشد: قرآن کریم نه یک کتاب بلکه مجموعه ای است از سراسر نور و همین ویژگی سبب شده است هر کس از منظر صحیح به آن نگاه کند ، به آن روی آورد ،از آن بهره ببرد و خود را به سر منزل مقصود نزدیک گرداند.
وی عنوان کرد: بزرگترین دشمن انسان که در قرآن به آن اشاره شده، شیطان است که ما انسان ها باید از این دشمن دوری کنیم که یکی از راههای آن تلاوت قرآن کریم است.
صابری  توجه به آموزش قرآن کریم و آموزه های دینی را در خانه و مدرسه ضروری دانست زیرا این کتاب آموزنده مسیر رسیدن انسان به تکامل و سعادت را به هر فردی می آموزد.
دراین جشن قرآنی دانش آموزان دختر و پسر آیین حمل قرآن کریم ، برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران ، سرود ملی ایران را اجرا کردند.
یک گروه هنری نیز به زبان شعر ، قصه و نمایش عروسکی از نکات آموزنده از قرآن کریم ، رفتار و گفتار مناسب ، احترام به دیگران و کمکککردن برای دانش آموزان سخن گفتند.
استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد که ۲۵۰ هزار نفرآن در مدارس ابتدایی تحصیل می کند.
۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.