مسعود شکوهی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج هدف از اجرای این طرح را کمک به ارتقای بهداشت روان دانش‌آموزان و پیشگیری از رفتارهای پرخطر و آسیب‌های روانی اجتماعی ذکر کرد.

وی بیان داشت : این غربالگری شامل چند مرحله است که در مرحله اول، غربال‌گری پایه به‌ وسیله معلمان صورت می‌گیرد و تمامی نتایج در سامانه همگام  ثبت و ذخیره می‌شود.

شکوهی  یادآورشد: برای مراحل بعدی نیاز به متخصصان مشاوره است و والدین موظف‌اند خارج از مدرسه فرزندان خود را نزد مشاوران ببرند و نتایج را به مدرسه ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان برای موفق شدن در امور تحصیلی باید از سلامتی جسمانی و روانی برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: همه دانش‌آموزان باید در تمامی موارد ازجمله سلامت جسمانی و روانی، بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرند لذا این مهم نیاز به معاینات غربالگری دارد.

شکوهی عنوان کرد: ۷۵۰ مرکز و هسته مشاوره منطقه‌ای و ۳۲ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی استانی به ‌صورت تخصصی آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان و والدین آنان هستند.

وی تصریح کرد: تمامی مشاوران شاغل در هسته‌ها و مراکز مشاوره ادارت آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سراسر کشور، بعد از انجام مصاحبه تخصصی و علمی از بین ۱۴ هزار مشاور شاغل در آموزش و پرورش انتخاب شده‌اند.

مدیرکل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: خانواده‌هایی که نمی‌توانند هزینه‌ها را متقبل شوند، به سازمان نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان معرفی می‌شوند و از خدمات مددکاری، بهداشتی برخوردار خواهند شد.

وی تاکید کرد: هیچ‌گونه کد گذاری در پرونده دانش آموزان ثبت نخواهد شد و والدین احساس نگرانی خاصی در این زمینه نداشته باشند.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.