به گزارش ایرنا، محسن نفر روز سه‌شنبه در آیین بزرگداشت روز ملی دامپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج افزود: در سال‌های گذشته تفکیک این ۲ بخش سبب بروز مشکلاتی برای بخش‌هایی از جمله پژوهش در حوزه‌های دامپزشکی و پزشکی شده بود و در سال تحصیلی جدید با ادغام آنها شاهد اثرهای مطلوبی در این حوزه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه فعالیت در عرصه‌های بالینی و ترویج آن برای دانشگاه آزاد اسلامی اهمیت دارد، ادامه داد: یک دامپزشک مانند پزشک باید آموزش‌های لازم را به صورت عملی با درمان فرا گیرد و این مهم بدون داشتن درمانگاه و امکانات لازم مقدور نیست؛ بر این پایه نیازمند افزایش درمانگاه‌ و بیمارستان‌های دامپزشکی هستیم و رئیس سازمان نظام دامپزشکی نیز همکاری و حمایت همه‌جانبه خود را در این خصوص اعلام کرده است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از استادان برجسته و الگو خواست با حضور و تلاش خود، بیمارستان‌های دامپزشکی را فعال و از این طریق به کیفیت‌بخشی فعالیت‌های آموزشی در این حوزه به صورت عملی کمک کنند.

نفر با تاکید بر کیفیت‌گرایی در آموزش‌های دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: با تلاش فراوان جذب دانشجویان این رشته متناسب با امکانات موجود صورت گرفت.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به مطالبه‌گری دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج که توسط نماینده آنان اعلام شد، اظهار داشت: در این خصوص بسته‌ای به مسئولان این دانشکده ارائه شد و تحقق موارد یادشده در آن، چهار ماه دیگر با حضور نماینده دانشجویان مطالبه‌گر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نفر اظهار امیدواری کرد با ارتقای کیفیت آموزشی در حوزه دامپزشکی، رشته‌های تخصصی جدیدی از جمله حیوانات آزمایشگاهی و قرنطینه راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از داورها و پژوهش‌ها از طریق فعالیت روی حیوانات آزمایشگاهی به دست می‌آید، افزود: نداشتن قرنطینه نیز همواره یکی از مشکلات در ایران بوده است؛ برای مثال اسب‌های ایران اجازه ورود به کشور دیگری ندارند و برای ورود اسب‌های خارجی به کشور هم با مشکل مواجه هستیم.

راه‌اندازی کمیته تخصصی حقوق و رفاه حیوانات در سازمان نظام دامپزشکی

همچنین رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: در حوزه مواجهه با حیوانات از جمله حقوق و رفاه آنها کمیته تخصصی در این سازمان راه‌اندازی و ۲ واحد درسی دانشگاهی با عنوان اخلاق و حقوق حرفه‌ای دامپزشکی برای تدریس در دانشگاه تدوین شده است.

محمدرضا صفری با بیان اینکه دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کرج یکی از موفق‌ترین دانشکده‌های کشور است، افزود: حوزه دامپزشکی در کشورمان با تناقض و گسست‌ مواجه است که فعالان این حوزه را آزاد می‌دهد.

وی از فعالیت هفت هزار نفر به عنوان ناظر فنی و بهداشتی در سازمان نظام دامپزشکی خبر داد و اضافه کرد: باید متناسب با مشکل‌ها به دنبال راه‌حل باشیم و برای مثال، صلاحیت افراد متقاضی پروانه فعالیت با گذراندن دوره‌های مرتبط و مورد نیاز تایید شود.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی با ابراز خرسندی از ادغام فعالیت‌های آموزشی حوزه‌های پزشکی و دامپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: این مطالبه پس از گذشت افزون بر سه دهه محقق شد و امیدواریم در سایر دانشگاه‌ها نیز انجام شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج هم هدف از برگزاری آیین روز ملی دامپزشکی در این دانشگاه را توجه بیش از پیش به این حوزه و اتخاذ تدابیری برای پیشرفت هر چه بهتر امور دامپزشکی در کشور عنوان کرد.

محمدحسن برهانی‌فر افزود: اکنون حدود یکهزار دانشجوی دامپزشکی در گرایش‌های مختلف در دانشگاه آزاد واحد کرج تحصیل می‌کنند.

در این آیین از خدمات ۳۳ ساله ابوالحسن کدیور موسس و مدرس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج تجلیل به عمل آمد و دانشجویان برتر این دانشکده در بخش‌های علمی، گروه‌های جهادی و عفاف و حجاب معرفی و تجلیل شدند.

دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج سال ۱۳۶۴ به همت ابوالحسن کدیور راه‌اندازی شد و در مقطع کاردانی دانشجو پذیرفت؛ این دانشکده از سال ۱۳۶۷ دانشجوی مقطع دکتری عمومی دامپزشکی تربیت می کند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج حدود ۲۹ هزار دانشجوی مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های مختلف دارد.

۱۴ مهر به عنوان روز ملی دامپزشکی نامگذاری شده است.

۷۵۳۲/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.