به گزارش ایرنا، این جشنواره در سالن میلاد جهانشهر کرج به مدت سه روز در چهار بخش‌ برگزار شد و در پایان پنج نفر قصه‌گو در بخش زنان و مردان به مرحله منطقه‌ای صعود کردند و از هر یک از گروه‌های دختران و پسران و مادر بزرگ، پدر بزرگ‌ها نیز سه نفر به طور مستقیم به بخش ملی راه یافتند.

در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها منیژه حسینی با قصه پیرمرد و ماهیگیر، فاطمه موسوی با قصه عزیز و نگار و معصومه آسایش با قصه شاه عباس به ترتیب با قرار گرفتن در رده‌های اول تا سوم به مرحله ملی راه یافتند.

همچنین در بخش دختران و پسران سمانه موسوی با قصه پری افسانه ها، ایلیا عزتی با قصه هیچ کس جراتش را نداشت و مریم شایعی با قصه بیژن و منیژه به ترتیب در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

بخش زنان و مردان نیز مریم مهدی پور با قصه آواز گمشده، الهام مظفری  با قصه جشن تولد مار بوآ،  مرجان احمد خسروی با قصه دیگ کهنه، زهرا مرادی با قصه ننه منصور و سمیرا اکبریه  با قصه کشاورز و خروس به ترتیب با کسب رتبه‌های اول تا پنجم به مرحله منطقه‌ای راه یافتند. 

حسن دولت آبادی، مهدی مردانی ، مریم مهدوی داوری جشنواره را بر عهده داشتند.

در مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ۲۲ اثر در بخش دختران و پسران، ۱۸ اثر در بخش زنان و مردان و هفت اثر در بخش پدربزرگ و مادربزرگ‌ها شرکت داده شده است.

در بخش قصه های ۹۰ ثانیه ای و بین الملل نیز ۱۱ اثر شرکت داده شده که در جشنواره بین المللی بررسی می شود.

برای برگزاری بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی در البرز، ۱۲ جشن قصه‌گویی و ۱۸ کارگاه و نشست آموزشی با هدف آشنایی با قصه و قصه گویی و ضرورت و اهمیت این حوزه برای خانواده‌ها در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روزهای ۲۰ و ۲۱ آبان ۱۳۹۸ در استان گلستان برگزار می‌شود.

۷۵۳۲/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.