به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش البرز روز یکشنبه در آیین متمرکز استانی جشن شکوفه ها که در دبستان شایستگان آموزش و پرورش ناحیه سه کرج برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به‌ویژه شهدای معلم و دانش‌آموز گفت: سال تحصیلی جدید با حضور ۲۵۳ هزار دانش آموز ابتدایی در البرز آغاز شد که  از این تعداد ۴۴ هزار نفر دانش آموز پایه اول ابتدایی هستند.

سالار قاسمی  افزود: برای دانش آموزان ابتدایی استان ۶ هزار و ۷۰۰ کلاس درس ساماندهی شده که یک هزار کلاس آن مربوط به دانش آموزان کلاس اول است.

وی اضافه کرد: از تعداد ۲۵ هزار همکار فرهنگی شاغل در آموزش و پرورش البرز بالغ بر ده هزار نفر در دوره ابتدایی مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد بخشی به عنوان معلم و بخش دیگر نیز در قالب مدیران مدرسه و یا پرسنل دفتری و اداری دوره ابتدایی کار می کنند.

وی عنوان کرد: امسال تعداد نوآموزان پیش دبستانی مدارس البرز نیز ۱۳ هزار نفر است.

قاسمی از نشاط و شادابی تربیتی به عنوان اولین برنامه سال تحصیلی جدید در البرز یاد کرد و افزود: این برنامه رویکرد معنوی و دینی دارد که  بر اساس اعتقادات دینی و انقلابی دنبال می شود.مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: ارتقای مدیریت  و اجرایی شدن سند تحول بنیادین دو برنامه مهم دیگر این استان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ است. 

مدیرکل آموزش و پرورش البرز اظهارداشت: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ شاهد افزایش سه درصدی دانش آموزان پایه اول ابتدایی نسبت به سال تحصیلی گذشته در البرز هستیم.

وی ادامه داد: تربیت خانواده و مدرسه باید باهم هماهنگ باشد و هرچه ارتباط معلم، مدرسه و والدین بیشتر باشد زمینه‌های بیشتری برای پیشرفت فرزندان به وجود خواهد آمد.

قاسمی عنوان کرد: مدرسه خانه دوم دانش آموزان است لذا ارتباط تنگاتنگ خانه و مدرسه برای رسیدن به اهداف ۶ ساحت سند تحول بنیادین در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در مدارس البرز اجرایی شده ضروری است.

در این آیین دانش آموزان کلاس اولی البرز به یاد شهدا از زیر قرآن کریم و پرچم مقدس جمهوری اسلامی راهی کلاس های درس شدند.

 استان البرز ۵۰۰ هزار نفر دانش آموز در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دارد.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.